Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice, activ şi pe piaţa de retail, a dezvoltat un model de franciză pentru magazinele de brand, atât pe plan intern cât şi extern. Compania intenţionează să-şi extindă reţeaua cu încă patru magazine până la finalul anului şi să-şi dezvolte reţeaua proprie de distribuţie.
Anul trecut, producătorul de cosmetice a raportat afaceri de 236,5 mil. lei (50,8 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de 2017, preconizând pentru 2019 un avans de 15% al businessului. Anual, Farmec lansează şi modernizează circa 100 de produse, iar capacitatea totală de producţie este de 27 milioane de produse.
La nivel naţional, Farmec deţine o reţea proprie de 26 de magazine de brand, în 2018 fiind inaugurate 5 magazine în punctele cheie ale României. La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu 7 magazine.
În iunie 2019, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca (3 magazine), Arad, Braşov, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara şi 19 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, Bucureşti (6 magazine), Constanţa, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Suceava, Iaşi, Piatra Neamţ, Galaţi, Oradea şi Râmnicu Vâlcea.