Fabrica din Cluj a furnizorului german de componente auto Eckerle Automotive a raportat pentru 2018 o cifră de afaceri de 231,4 mil. lei (aproximativ 50 mil. euro), mai mult cu 12% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a revenit anul trecut pe profit, înregistrând un câştig net de 778.928 de lei (167.511 de euro), de la o pierdere de 6,5 mil. lei (1,4 mil. euro) suferită în 2017, conform datelor publice. Eckerle Automotive a ajuns anul trecut la un număr mediu de 1.009 angajaţi, conform mfinanţe.ro.
În fabrica Eckerle de la Cluj sunt asamblate componente pentru industria auto, precum dispozitivele pentru funcţii de confort (ridicare geamuri, ştergătoare de parbriz), dispozitive pentru acţionare şi manevrabilitate (ABS, răcire) sau articole de masă (blocare uşă, valve de ventilaţie), potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie. Fabrica germanilor din Cluj produce 80% pentru Bosch, alţi clienţi fiind Brose, dar şi Nidec. În urmă cu patru ani, Eckerle a investit 400.000 de euro în extinderea capacităţii de producţie în fabrica din Cluj-Napoca, unitatea fiind extinsă de la 5.600 mp la 6.300 mp, ceea ce a presupus şi o creştere a personalului companiei.
Compania Eckerle Automotive, subsidiara locală a grupului german Eckerle, a fost înfiinţată în anul 2003 la Cluj-Napoca, cu principal domeniu de activitate fabricarea de echipamente electrice şi electronice pentru autovehicule şi pentru motoare de autovehicule. Grupul Eckerle este prezent la nivel internaţional prin filialele sale din Germania, Ungaria, România, Mexic şi China. Operaţional, există două divizii principale în cadrul grupului: divizia automotive, specializată pe tehnica de asamblare şi divizia industrie, specializată pe automatizare şi tehnologia maselor plastice.
Grupul Eckerle a fost înfiinţat în anul 1968, având în prezent peste 4.500 angajaţi în cele zece sedii din toată lumea. Grupul Eckerle proiectează şi produce peste 160 de milioane de sisteme de perii şi module EC în fiecare an, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.