web analytics
Sunteți aici

Kaufland inaugurează joi cel de-al patrulea magazin din Cluj-Napoca

Lanţul german de hipermarketuri Kaufland va inaugura joi, 6 iunie, cel de-al patrulea magazin al reţelei din Cluj-Napoca, situat pe strada Aurel Vlaicu, nr. 182. Pana in prezent Kaufland a deschis magazine in cartierele Manastur, Marasti si in Gheorgheni.

Lanţul de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland şi-a ma­jorat anul trecut cifra de afa­ceri cu aproape 8% într-un an în care consumul privat a postat un plus de 5%, iar compania a inaugurat patru magazine noi, cel mai lent ritm de până acum. În acelaşi an nemţii au pariat puternic pe eficientizare, astfel că marja de profit a crescut, iar numărul de salariaţi per magazin a scăzut.

Kaufland a intrat pe piaţa locală în 2005 şi de atunci s-a extins an de an cu un ritm ce a variat de la 4 la 13 magazine, expansiune ce a menţinut şi businessul pe un trend ascendent, chiar şi atunci când consumul privat dădea semne de oboseală.

Nemţii au devenit astfel liderul co­mer­ţului local după rezultatele din 2013, de­pă­şind concurenţii de la Metro şi apoi Carrefour ca cifră de afaceriPentru a-şi creşte şansele de a rămâne li­der şi pentru a acoperi mai bine ţara, com­pania a anunţat că va continua să se extindă.

Kaufland are în România peste 120 de hipermarketuri dintre care unul singur operat într-un spaţiu cu chirie. Încă de la intrarea companiei pe piaţă în 2005, Kaufland a mers cu magazine ridicate pe spaţii în proprietate, fie la periferie, fie în centrul oraşului. Anul trecut grupul a anunţat o schimbare de strategie, mai exact a început să caute şi spaţii în chirie. Kaufland urmează să deschidă în viitor primul magazin într-un mall, la Sibiu, iar la Cluj-Napoca a deschis deja primul magazin la parterul unui complex imobiliar. Totuşi, nemţii merg mai departe şi cu modelul care i-a consacrat dat fiind că deja au 40 de terenuri achiziţionate.

Hipermarketurile cu preţuri mici ale Kaufland măsoară între 2.200 de metri pătraţi (format ce a fost implementat la Gherla şi Vatra Dornei) şi 5.500 de metri pătraţi în Capitală. Media se situează undeva la 3.600 mp. Prin comparaţie, magazinele concurenţilor de la Carrefour sau Auchan au de la 5.000 mp până la peste 10.000 mp. Acestea sunt atât deschise pe spaţii proprii, cât şi în chirie în centre comerciale şi malluri. Francezii merg astfel pe un model mixt, pe când nemţii preferă proprietatea.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW