Producătorul român de cosmetice Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare jucător local de pe această piaţă, şi-a majorat în 2018 exporturile cu aproape 50% faţă de anul anterior după ce a intrat pe piaţa din China cu produsele sale. Compania realizează exporturi în mai multe ţări din Europa, Asia şi America de Nord, scrie Ziarul Financiar.
”Brandurile noastre au fost totdeauna prezente la export, atât înainte, cât şi după Revoluţie. Produse sub mărcile Farmec se vând în peste 40 de ţări şi deschidem permanent noi pieţe. Nu doar ne menţinem, dar căutăm ţări noi încare putem ajunge. Anul trecut, China ne-a ajutat foarte mult să creştem“, a spus Mircea Turdean, directorul general al Farmec, citat de ZF.
Farmec este prezentă, atât în ţară, cât şi peste graniţe, prin magazine cu propriul brand. Farmec are 25 de magazine de brand, dintre care opt sub numele Farmec şi 17 centre Gerovital, fiind singurul producător român de cosmetice care dispune de o reţea proprie de magazine de brand. Mai mult, Farmec este prezent în Europa cu şapte magazine – trei în Spania, două în Italia şi câte unu în Grecia şi Ungaria. Fabricarea are loc însă doar pe plan local, la Cluj.
Produsele sub brandul Gerovital sunt exportate în Europa, Asia şi America de Nord. Cea mai mare preponderenţă la export o au brandurile Gerovital şi Aslavital, cele mai solicitate produse fiind cele antirid, anti-acneice şi tratamentele de îngrijire pentru păr.
În România, afacerile Farmec Cluj-Napoca au ajuns în 2018 la 237 de milioane de lei (51 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul anterior. Oficialii companiei preconizează un avans de 15% pentru 2019.
Povestea Farmec, în portofoliul căreia se află brandul Gerovital, a început odată cu înfiinţarea laboratoarelor Molnar Moser, în 1889, la Budapesta. Din acestea, în 1943 s-a desprins un mic laborator, Mol-Mos, a cărui activitate se desfăşura în România, la Cluj-Napoca. În laboratorul din Cluj s-a produs pentru prima dată, în 1965, laptele Doina, şi astăzi unul dintre cele mai bine vândute demachiante de pe piaţa locală.
În 1967, director al laboratorului de la Cluj-Napoca a devenit Liviu Turdean, tatăl actualului CEO al Farmec şi cel care a pus de fapt umărul la ascensiunea brandului Gerovital, cel mai puternic din toate mărcile Farmec. În 1995, Farmec s-a privatizat prin metoda MEBO (trecerea mijloacelor de producţie în proprietatea muncitorilor), având capital integral românesc. Primul director general ales de adunarea generală a acţionarilor a fost chiar Liviu Turdean.