Antreprenorii Monica şi Francisc Koos din Cluj-Napoca au ajuns la afaceri de 23 de milioane de lei în 2018 cu un magazin, patru depozite şi un site prin care comercializează articole pentru amenajări interioare, scrie Ziarul Financiar.
”Anul 2018 a fost interesant din mai multe puncte de vedere. Pe de o parte, firma s-a bucurat de o creştere a veniturilor totale şi a bazei de clienţi. Pe de altă parte, profitabilitatea a scăzut, în mod special din pricina creşterii accelerate a salariilor. În medie, creşterea salariilor în firma noastră, în anul 2018, a fost de 21%”, a spus David-Paul Ivanciuc, director comercial la Jolly Cluj, citat de ZF.
Anul trecut, Jolly Cluj a vândut peste 25.000 de obiecte sanitare – căzi, vase de toaletă, mobilier şi oglinzi de baie, instalaţii, baterii, duşuri, gresie şi faianţă. Creşterea uşoară a businessului a venit pe fondul apetitului investitorilor imobiliari pentru noi proiecte.
Bazele Jolly Cluj au fost puse în 1994, brandul devenind cunoscut local abia la începutul anilor 2000. Unsprezece ani mai târziu, compania a devenit distribuitor naţional în toate judeţele României, modelul de business fiind concentrat pe importul şi comerţul de obiecte sanitare. În 2016, Jolly Cluj a trecut de 50 de angajaţi.
În prezent, compania dispune de un parc auto destinat livrărilor de marfă, are un magazin de 2.000 de metri pătraţi şi trei depozite în Cluj-Napoca şi încă un spaţiu logistic în judeţul Prahova, deschis anul trecut. Suprafaţa totală de stocare este astfel de 4.500 de metri pătraţi. Magazinului din Cluj şi celor patru depozite ale Jolly Cluj li se adaugă mai multe magazine partenere la nivel naţional.
Produsele pe care le vinde Jolly Cluj sunt aduse, în proporţie de 70%, din ţări ale Uniunii Europene, din fabrici germane, maghiare, poloneze, cehe, slovace, slovene şi elveţiene. Circa 20% din produse sunt fabricate în România, iar restul de 10% vin din China. Printre brandurile pe care le comercializează compania, se regăsesc Villeroy & Boch, Kludi sau Geberit.