Agenţia de turism Eximtur din Cluj -Napoca, una din cele mai mari de pe piaţa locală, controlată de familia Morariu, şi-a cres­cut afacerile cu 30% în primul trimestru din acest an, potrivit Ziarului Financiar.

”Ritmul este bun, doar pe destinaţii in­terne au crescut vânzările cu 80%, sus­ţinute de voucherele de vacanţă. Vedem un efect multi­plicator al voucherelor de vacanţă. Pe lân­gă suma de 1.400 de lei de la stat, turistul mai cheltuieşte în plus”, a spus Lucia Mo­ra­riu, proprietara companiei din Cluj-Napoca, citată de ZF.

Agenţia a finalizat anul trecut cu vânzări mai mari cu 20%, fata de nivelul de 245 mil. lei în 2017, arată datele furnizate de oficialii agenţiei.

”Staţiunile balneare sunt foarte soli­ci­tate, pe Băile Felix se fac rezervări din timp, sunt câteva hoteluri foarte căutate. Şi pe li­toral s-au făcut deja rezervări, se simte ne­vo­ia de noi capacităţi pe litoral dată fiind ce­rerea foarte mare. La munte se vinde orice dacă este bine plasat şi renovat”, a mai adăugat Morariu.

De anul trecut, angajatorii din sectorul public au fost obligaţi să acorde bugetarilor vouchere de vacanţă. Toţi cei peste 1,2 mi­lioa­ne de bugetari din România primesc aces­te vouchere de vacanţă în valoare de 1.450 lei, echivalentul unui salariu minim brut pe economie aferent anului 2017. Tiche­te­le sunt valabile pe teritoriul Ro­mâniei pentru achiziţia de servicii de turism, până la 30 noiembrie 2018. Ope­ra­to­rii din turism de pe piaţa locală şi-au ro­tun­jit astfel veniturile, costul statului cu vou­cherele de vacanţă ajunge la 1,7 mi­liar­de de lei în total.

Articole similare