Antreprenorii Răzvan Roşu şi Mihai Sumedre din Cluj, cu experienţă de peste 15 ani in lo­gistică, respectiv în programare software, producţie şi comerţ cu ceramică, au pariat 100.000 de euro în 2014 pe o prăjitorie de cafea, scrie Ziarul Financiar.

Clujenii au urmat cursuri de specializare la London School of Coffee, şcoală de formare a persoanelor care au sau îşi doresc să-şi facă un business cu cafea. După patru ani de activi­tate şi experienţă acumulată în domeniul ospita­lităţii, compania YUME Coffee Roasters a vândut cafeaua adusă din toate colţurile lumii de 2 milioane de lei.

”Rezultatele financiare din 2018 au fost cele mai bune de până acum, cu vânzări de peste 2 mi­lioa­ne de lei şi sperăm ca trendul ascendent să se men­ţină, în ciuda cotei de piaţă încă foarte scăzute a cafelei prospăt prăjite şi a previziunilor de înce­ti­nire a creşterii economice a României. Anul acesta avem în plan mărirea capacităţii de producţie şi de sto­care a materiei prime, precum şi deschiderea unei cafenele în Cluj, unde vom avea posibilitatea orga­nizării de evenimente educaţionale specifice cafelei de specialitate”, a spus Răzvan Roşu, fon­dato­rul Yume Coffee Roasters, citat de ZF.

Compania cu o echipă formată din şapte persoane aduce materia primă – cafeaua verde – din estul Africii (Etiopia, Kenia, Rwanda, Tanzania, Burundi), din America Centrală (Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama), din America de Sud (Columbia, Peru, Brazilia, Ecuador), şi din Asia-Pacific (Papua Noua Guinee, Indonezia), pe care o prăjeşte în România.

Compania are două linii principale de produse, pentru a putea satisface o gamă variată de gusturi. Prima, şi cea mai căutată, potrivit reprezentanţilor companiei, este formată din cafele provenite din loturi mici, ambalate la 250 g, prăjite foarte uşor, dar şi un amestec format din patru cafele provenite din trei origini diferite. Cea de a doua linie, numită Eclectic, este ambalată la 500 g şi are o prăjire puţin mai intensă, care se înscrie tot în spectrul de prăjire uşoară.

Preţurile produselor se situează între 38 şi 60 de lei pentru cele ambalate la 250 g, iar cele din linia Eclectic, ambalate la 500 g, costă între 60 şi 65 lei. Cafelele sunt comercializate online, pe site-ul companiei, în propriul magazin al companiei, unde pot fi şi degustate şi în cafenelele partenere. 

Articole similare