Reţeaua de magazine El Unico, care vinde produse precum trabucuri sau accesorii de lux, va deschide, oficial, în data de 12 aprilie o unitate în Iulius Mall Cluj. Produsele din magazinele El Unico, sub branduri precum Romeo y Julieta, Cohiba (trabucuri), S.T.Dupont (accesorii) sau Barcelo (rom), se găsesc însă şi în alte 2.000 de magazine partenere din toată ţara.
”Multumim clujenilor pentru rabdare si va asteptam pe toti la deschiderea oficiala de pe 12 aprilie cu un trabuc din partea casei”, se arata intr-o postare pe profilul de facebook El Unico.
Wael El Ghadban, 52 de ani, de origine libaneză, proprietarul businessului El Unico a venit pe piaţa locală acum circa 35 de ani când a fost admis ca student în primul an la Facultatea de Automatică din cadrul Institutului Politehnic din Bucureşti. El este cunoscut în special pentru că a pus bazele Top Brands Distribution, la un moment dat unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de distribuţie. În 2014 compania a intrat în insolvenţă şi apoi în faliment, după ce a pierdut contractul cu producătorul de ţigarete Philip Morris.
Antreprenorul a mai dezvoltat însă şi companiile Brands International (importatorul şi distribuitorul unor mărci precum Habanos sau S.T. Dupont), El Unico (reţeaua de magazine pentru produse premium: tutun, băuturi, accesorii).
În 2004 a adus -până acum singura, după cum spune antreprenorul – La Casa del Habano, aflată şi acum în incinta Athenée Palace Hilton din Bucureşti. Aceasta este franciza Habanos, cu o prezenţă de aproximativ 150 de magazine în toată lumea.
El Unico are specific de retail, dar are o companie soră, Brands International, care se ocupă de importul şi distribuţia tuturor brandurilor la nivel naţional. În timp, la portofoliu companiei s-au adăugat alte branduri de lux precum accesoriile S.T.Dupont, trabucurile dominicane Arturo Fuente şi La Aurora, romul Barcelo şi recent trabucurile Hirochi Robaina.
Compania El Unico Paradis care operează magazinele El Unico a obţinut in 2017 afaceri de aproape 11 mil. lei, plus 29% faţă de 2016. Compania Brands Internaţional are afaceri similare în 2017, însă în uşoară scădere faţă de anul anterior.