Producătorul de cosmetice Farmec Cluj şi-a majorat an de an businessul în ultimul deceniu, până la 236,5 mil. lei anul trecut. Astfel, în perioada 2009-2018 cifra de afaceri a companiei s-a triplat aproape, avansul având loc indiferent de contextul economic – criză sau perioadă de creştere, potrivit unei analize a Ziarului Financiar.
Compania a fost avantajată pe de-o parte de poziţionarea pe segmentul mediu de preţ – mai puţin afectat chiar şi în vremuri de criză. Pe de altă parte, producătorul de cosmetice are o vizibilitate bună în România dat fiind că este un brand cu o istorie de câteva zeci de ani. Totodată, Farmec Cluj-Napoca a acoperit în ultimii ani cele mai importante segmente de piaţă, de la produse pentru bărbaţi la dermatocosmetice şi de la segmentul de lux la cel de protecţie solară. Recent, compania a pătruns şi pe segmentul de machiaj. Iniţial, producătorul era activ doar pe segmentul de curăţenie şi pe cel de îngrijire a pielii.
Produsele Farmec Cluj-Napoca sunt prezente atât în reţelele de tip supermarket, hipermarket, în farmacii (în cazul dermatocosmeticelor), dar şi în magazinele proprii. Producătorul de cosmetice din judeţul Cluj are şi o reţea de peste 25 de magazine de brand – Farmec şi Gerovital – la nivel naţional şi vrea să continue expansiunea. Primul magazin fizic de pe plan local a fost deschis în 2016, iar de atunci această reţea s-a dezvoltat continuu.