Brandul de produse cosmetice Loftiness, lansat pe piaţă în urmă cu doi ani de antreprenorii Anca şi Cristian Moldovan la Cluj, a ajuns la vânzări de 120.000 de euro în 2018, în creştere cu circa 50% faţă de anul anterior, scrie Ziarul Financiar.
Anul trecut compania a mers pentru prima dată pe piaţa din Olanda, pe care plănuieşte să se dezvolte în continuare. Local, antreprenorii care au înfiinţat Loftiness analizează posibilitatea deschiderii unui magazin fizic pentru a răspunde cererii din partea consumatorilor.
”Vrem ca circa 40% din producţie să o trimitem la export, în regiunea Benelux (Belgia, Olanda, Luxemburg – n.red.). Businessul românesc poate face pasul către piaţa din Vest, este loc pentru companii. Consumatorii trebuie să aibă experienţă cu produsul, să te valideze”, a spus Cristian Moldovan, unul dintre fondatorii Loftiness, citat de ZF.
Începând din decembrie 2018 reprezentanţii companiei au început să participe la evenimente în Olanda pentru a se putea promova, în prezent având distribuţie doar în Amsterdam. Puterea de cumpărare şi reacţia consumatorilor din străinătate la produsele companiei îi determină pe antreprenori să extindă exporturile pe piaţa olandeză.
”Vrem să intrăm pe nişte platforme de tip eMag. Cel mai complicat a fost să găsim contacte, sunt costuri mari, trebuie să faci analize de piaţă. Până nu te cunosc consumatorii, dacă nu e un produs unic pe piaţă, trebuie să lupţi”, a mai spus Cristian Moldovan.
Unul dintre proiectele companiei este de a-şi mări capacitatea de producţie pentru a putea acoperi targetul de export, în prezent având o producţie de circa 4.000 de produse pe lună din categoria de creme, produse pentru întreţinere şi hidratare. În paralel, compania mai acoperă şi linia de business to business, producând pentru 11 clienţi din industria de resorturi hoteliere din zona montană.
Compania produce atât pentru segmentul de femei, cât şi pentru bărbaţi, iar preţurile pornesc de la 15 lei pentru un balsam de buze, până la 70 de lei pentru unt de corp. Brandul Loftiness a pornit dintr-o nevoie, după ce Anca Moldovan, de profesie farmacistă, a căutat o cremă pentru probleme de piele pe care le avea mama sa. Astfel, ea a hotărât să producă propria reţetă de cremă, iar după ce a făcut produse pentru prieteni şi a văzut cerere în piaţă, a investit peste 15.000 euro din fonduri proprii în businessul Loftiness. Produsele sunt realizate în laboratorul propriu al companiei, iar în partea de producţie sunt angajate trei persoane.