web analytics
Sunteți aici

Reţeaua privată de sănătate Regina Maria a fost scoasă la vânzare pentru 300-400 milioane euro

Reţeaua privată de sănătate Regina Maria, care a deschis la finalul anului trecut un spital cu 146 de paturi la Cluj-Napoca după o investiţie de 18 mil. euro, a fost scoasă la vânzare de către fondul de investiţii polonez Mid Europa, scrie Ziarul Financiar. De acest proces de vânzare se ocupă banca de in­vestiţii Rothschild şi firma de audit şi consultanţă EY.

Regina Maria este evaluată la 300-400 milioane de euro, în funcţie de multiplul pe care investitorii îl vor plăti. Regina Maria are venituri de 150 milioane de euro, cu un profit operaţional în jurul a 25 milioane de euro. La prima strigare, de Regina Maria s-au arătat interesaţi peste 10 investitori. Printre numele care se uită la a doua reţea privată de sănătate din România se numără Bupa, Monza şi mai multe fonduri de investiţii.

Regina Maria a fost fondată de medicul cardiolog Wargha Enayati în 1995 şi a pornit de la un cabinet de cardiologie sub numele Centrul Medical Unirea, într-un apartament la Piaţa Unirii din Capitală. Medicul Enayati a vândut în 2010 pachetul majoritar de acţiuni fondului de investiţii Advent International, pentru ca în 2015 să iasă com­plet din acţio­naria­tul reţelei, după ce polonezii de la Mid Europa au preluat întregul pachet de acţiuni al Regina Maria, într-o tranzacţie esti­mată la 100 mil. euro.

Mid Europa Part­ners, cel mai mare fond regional, a facut mai multe investiţii în România, începând cu Regina Maria, reţeaua de retail Profi, firma de curierat Urgent Cargus, şi mai deţine şi distri­buitorul de supli­mente alimentare Walmark pe piaţa românească. Investiţiile în Ro­mânia depăşesc 800 milioane de euro.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW