Ursus Breweries, liderul pieţei berii, şi-a majorat în perioada 2008-2017 cifra de afaceri cu peste 40%, ajungând la 1,7 mld. lei (aproximativ 374 mil. euro), arată ultimele date disponibile la Ministerul de Finanţe.
În 2017, compania a raportat un profit net de peste 158 de milioane de lei, nivel mai mare decât cel din 2008, ultimul an de boom economic al României.
Noul acţionar al companiei, grupul japonez Asahi, a anunţat anul trecut investiţii de peste 20 de milioane de euro în creşterea capacităţii de producţie a două dintre cele trei fabrici pe care le operează în prezent, cele de la Braşov şi Timişoara. Compania mai are o fabrică în Buzău. În 2017, operaţiunile SAB Miller din România, Cehia, Slovacia, Polonia şi Ungaria au devenit oficial parte a grupului Asahi.
În România, Ursus Breweries este cel mai mare jucător de pe piaţa berii, iar brandul Ursus este lider pe segmentul premium, Timişoreana este lider pe segmentul mainstream, iar Ciucaş pe segmentul economic. Însă, în ultimii zece ani consumul de bere per capita a coborât de la 99 de litri în 2008 la circa 80 anul trecut, iar românii au început să consume mai multă bere premium.