Peste 50 de fermieri din Petriş, ju­de­ţul Arad, s-au adunat sub brandul Zarand – Bun ca pe vremuri- să producă şi să comercializeze produsele din zonă pe piaţa regională, scrie Ziarul Financiar.Conceptul Lapte şi Miere, prin care fermierii realizează pro­duse api­cole, a pornit de la princi­piul comer­ţului echitabil, cu scopul de a ob­ţine condiţii comerciale mai bune pen­tru produsele rezultate din agricultură.

”Investiţia iniţială a fost făcută de Aso­ciaţia Zarand în parteneriat cu Fauna & Flora International din Marea Britanie, iar Poieniţa Zarand a fost be­ne­ficiarul clădirii (centru multi­func­ţio­nal – n. red.) şi al echipa­men­tului, care au fost donate comunităţii. Pentru a în­cepe activi­tatea, compania a avut ne­voie de aproximativ 20.000 lei pentru achizi­ţionarea materiei prime, a mate­ria­lelor de ambalare şi pentru distri­buirea produselor către magazi­nele par­te­nere”, a spus Mihály László Árpád, administratorul companiei Poieniţa Zarand, citat de ZF. Firma a fost înfi­inţată în 2016 de Asociaţia Fermierilor din comuna Petriş.

Până în prezent sunt 50 de fermieri asociaţi, iar până la finalul anului Mihály László Árpád spune că se aşteap­tă ca toţi apicultorii din zona Zaran­dul de Est, aflat la 45 de kilo­metri distanţă de Arad, să îşi poată comercializa mierea sub brandul Zarand – Bun ca pe vremuri.

”Produsele făcute în această zonă sunt de calitate ridicată, dar, din păcate, producătorii mici nu au posibilitatea de a intra individual pe piaţă. Prin intermediul acestei forme de asociere am dorit să unim producătorii în jurul unei entităţi juridice care să îi ajute în coordonarea afacerilor, utilizând infrastructura din centrul multifuncţional. Produsele noastre sunt comercializate prin intermediul unor magazine cu specific tradiţional în marile oraşe din vestul României (din judeţele Timiş, Arad, Cluj, Bihor şi Hunedoara)”, a mai spus Mihály László Árpád.

În primii doi ani, producători s-au axat pe dezvoltarea unui plan de afaceri de durată, pe dotarea centrului, precum, şi pe obţinerea tuturor avizelor necesare dezvoltarii unei astfel de afaceri. Comercializarea produselor a început în ianuarie 2019. Preţul produselor variază în funcţie de sortimente, de la 20 de lei pentru miera de tei, până la 30 de lei pentru mierea de salcâm.

În viitor, producătorii îşi doresc ca marca Zarand – Bun ca pe vremuri să fie recunoscută la nivel naţional, şi chiar internaţional. Un alt proiect pe termen mai lung este extinderea gamei de produse promovate – uleiuri naturale, fructe uscate.

Sursa Foto: Facebook Asociatia Zarand

Articole similare