Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj-Napoca, activ şi pe piaţa de retail, a finalizat anul trecut cu afaceri de 236,5 mil. lei (50,8 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul anterior şi preconizează pentru 2019 un avans de 15%, potrivit oficialilor companiei.
Producătorul clujean pregăteşte francizarea businessului pe plan intern şi extern, programată să înceapă în primul semestru al acestui an.
”Continuând ritmul de creştere din ultimii ani, ne propunem o creştere a cifrei de afaceri cu peste 15% pentru 2019, prin consolidarea şi dezvoltarea continuă a brandurilor existente, lansarea de noi produse şi extinderea magazinelor de brand, care în momentul de faţă au ajuns la 26. De asemenea, un pas important în planurile pentru 2019 îl reprezintă proiectul de francizare pe plan local şi internaţional, care va începe în primul semestru al acestui an”, spune Mircea Turdean, Director General Farmec.
Evoluţia pozitivă din 2018 a fost susţinută de vânzările din cadrul reţelei magazinelor de brand, în creştere cu 40,35%, precum şi de vânzările din magazinul online, care au raportat un avans cu 19,14%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
De asemenea, strategia de expansiune pe piaţa externă a producătorului clujean, precum un nou parteneriat în China, iniţiat în 2018, a contribuit la evoluţia cifrei de afaceri, înregistrându-se o majorare a vânzărilor la export cu 48,85% faţă de 2017.
La nivel naţional, Farmec deţine o reţea proprie de 26 de magazine de brand, în 2018 fiind inaugurate 5 magazine în punctele cheie ale României. La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu 7 magazine.
În februarie 2019, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca (3 magazine), Arad, Braşov, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara şi 18 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, Bucureşti (5 magazine), Constanţa, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Suceava, Iaşi, Piatra Neamţ, Galaţi, Oradea şi Râmnicu Vâlcea.