Antreprenorul Vasile Aciu din localitatea Bocşiţa, judeţul Sălaj, a înfiinţat în 2014 compania V. & T. Fructalco Exim, prin care produce pălincă sub brandul Aciu – pălincă de Zalău. După patru ani de activitate a ajuns în lanţul de magazine Auchan, în câteva aeroporturi, dar şi în câteva magazine specializate din ţară şi a avut vânzări de 160.000 de lei (33.000 de euro) în 2018, potrivit Ziarului Financiar.
”În 2012 am decis să-i ofer acestei îndeletniciri o şansă de a deveni afacere. Doi ani mai târziu, am înfiinţat firma, iar cea mai mare realizare până în prezent este faptul că am reuşit să încheiem contracte de colaborare şi distribuţie pe termen lung cu Auchan, cu câteva restaurante, cu câteva aeroporturi, dar şi cu câteva magazine specializate din ţară. Vânzările de anul trecut au fost de peste 160.000 de lei”, a spus Vasile Aciu, fondatorul brandului Aciu – pălincă de Zalău, citat de ZF.
În perioada 2012-2014 a construit un spaţiu pentru a desfăşura activităţile necesare producerii pălincii, a investit în instalaţiile de distilare şi în butoaiele din lemn de stejar necesare păstrării şi învechirii distilatului. Povestea pălincii Aciu a început însă mult mai devreme, în urmă cu 50 de ani. Tătăl său, Vasile Aciu, originar din localitatea Bocşiţa, judeţul Sălaj, a lucrat din 1970 la Întreprinderea de Vinificaţie şi Produse Spirtoase Sălaj ca achizitor şi procesator de fructe, unde a fost creat produsul Pălinca de Zalău. În acelaşi timp, tatăl său era responsabilul unităţii de producţie a pălincii din localitatea Bocşiţa. Acolo a deprins tainele preparării pălincii. După 1989, unitatea a mai funcţionat puţin, apoi s-a închis.
”În anul 2000 am decis să continui tradiţia moştenită de la tatăl meu şi am cumpărat vechea pălincie în care el şi-a desfăşurat activitatea. Astfel, aceasta a funcţionat în regim de prestări servicii până în 2012, când tatăl meu a murit şi eu am decis să fac altceva”, explică antreprenorul.
În prezent, în fabrica din Bocşiţa, Vasile Aciu produce pălinca de prune, de mere, de pere şi de gutui, pe care o comercializează ambalată în sticle de la 0,1 litri până la 2 litri. Fructele sunt achiziţionate de la producătorii din zona Transilvaniei, în principal, dar şi din alte zone ale ţării.
Produsele se regăsesc pe site-ul companiei, în HoReCa, în câteva aeroporturi şi în reţeaua Auchan. Preţul unei sticle de 100 ml de pălincă de mere este 25 de lei, al unei sticle de 100 ml de pălincă de prune este de 27 de lei, iar al unei sticle de 100 ml de pălincă de pere este de 39 de lei, potrivit datelor de pe site-ul companie.
”Volumul de vânzări variază în funcţie de anotimp, de evenimente sau de alte acţiuni indirecte asupra marketingului la această gamă de produse, nu avem un număr de clienţi constant”, explică fondatorul. El spune că 2018 a fost un an bun, pentru că au reuşit să îşi îmbunătăţească modul de colaborare cu clienţii lor, iar odată cu asta au crescut şi vânzările şi notorietatea brandului.
”Anul acesta vrem să mărim capacitatea de procesare, să extindem reţeaua de distribuţie, să diversificăm oferta de produse şi să ne promovăm la nivel naţional. Vrem să atragem fonduri europene pentru înfiinţarea unei livezi de pomi fructiferi, iar dacă reuşim, investiţiile vor fi la nivelul zecilor de mii de euro. În caz contrar investiţiile se vor rezuma la 15-20 % din vânzările de anul trecut”, a mai spus antreprenorul.