Furnizorul de servicii de facturare şi gestiune Smart Bill, cu peste 70.000 de licenţe şi abonamente vândute până în prezent companiilor mici şi mijlocii din România, a investit 100.000 de euro în dezvoltarea aplicaţiei Smart Bill POS destinată IMM-urilor care activează în retail şi ţinteşte peste 4.000 de clienţi până la finalul anului.
Mişcarea companiei vine în contextul impunerii schimbării caselor de marcat vechi cu case de marcat cu jurnal electronic. Astfel, toţi operatorii care prestează servicii direct către populaţie trebuie să elibereze bon fiscal prin intermediul caselor de marcat, către clienţii lor.
Analizele companiei indică o evoluţie semnificativă a pieţei micilor retaileri în direcţia optimizării activităţii de vânzare, prin reducerea costurilor cu infrastructura şi cu operarea manuală.
”Piaţa a evoluat mult în ultimii ani şi trendul va accelera. Din păcate, softurile de retail nu au ţinut pasul şi au rămas offline. Tendinţa este ca afacerile să aibă mai multe puncte de vânzare, fizice, online, la evenimente sau chiar pe teren, de pe mobil. Paradigma curentă este de a investi mult în hardware care nu aduce valoare de business şi care se depreciază repede şi în licenţe software pentru a dota un punct de vânzare. Ce faci dacă ai mai multe puncte şi vrei să ai totul centralizat? Ce faci dacă vrei să încerci o linie nouă, fără o investiţie semnificativă? O altă problemă însemnată a micilor afaceri este munca manuală cu actele şi gestiunea stocurilor, care devine tot mai mult un lux ineficient într-o piaţă a forţei de muncă extrem de competitivă.”, explică Mircea Căpăţînă, cofondator Smart Bill.
Pentru instalarea Smart Bill POS, utilizatorii pot folosi orice echipament cu sistem de operare Windows şi, în curând, Android, care se poate conecta la casa de marcat. Aceasta dă posibilitatea şi magazinelor care nu au în dotare un sistem hardware dedicat să folosească aplicaţia Smart Bill POS, pentru eficientizarea procesului de vânzare.
Conform estimărilor, numărul caselor de marcat active în România a ajuns la aproximativ 800.000, adică jumătate dintre casele vechi au fost înlocuite cu case de marcat noi.
Dezvoltat în 2007, de antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă, Smart Bill este în prezent cel mai utilizat şi cel mai apreciat program de Gestiune şi Facturare de pe piaţa din România, cu peste 70.000 de licenţe şi abonamente vândute persoanelor juridice din România.
Smart Bill se adresează unei plaje mari de clienţi, de la PFA-uri, companii mici şi mijlocii, şi până la multinaţionale, din toate domeniile de business. Prin intermediul Smart Bill se emit lunar peste 2.000.000 de facturi şi se facturează peste 3 miliarde de euro anual.
Investiţie de 1 milion de euro
În 2014, compania sibiană Intelligent IT, furnizorul programului Smart Bill, a lansat versiunea de facturare cloud, un punct important în dezvoltarea pe termen lung a brandului. Doi ani mai târziu, Smart Bill îşi completează portfoliul de servicii cloud cu opţiunea Gestiune Cloud.
În 2016, Smart Bill a beneficiat de o investiţie de 1 milion de euro din partea fondurilor de investiţii Catalyst Romania şi Gecad Group, care au preluat printr-o operaţiune de majorare de capital peste 30% din acţiunile firmei.