web analytics
Sunteți aici

Fabrica de porţelan Apulum din Alba Iulia trimite peste 90% din producţie la export

Producător de articole din porţelan Apulum din Alba Iulia spune că instabilitatea de pe pieţe precum Marea Britanie, care se pregăteşte să iasă din UE, sau talia, care a intrat în recesiune, nu afectează în niciun fel compania, care trimite peste 90% din producţie la export.

”Nu simţim aceste tensiuni. Din contră, ce­rerea a fost mai mare. Anul trecut am avut o creştere de 7-8% faţă de anul pre­cedent, avans determinat de cererea mai mare”, a spus Ioan Voican executivul, care con­du­ce o companie cu circa 1.500 de anga­jaţi şi o cifră de afaceri de circa 153 mil. lei în 2017, citat de Ziarul Financiar.

Pe de altă parte, industria mobilei, unde aproape 90% din producţie pleacă la ex­port, a fost influenţată negativ de instabili­tatea de pe plan european, unii jucători având cereri mai mici din anumite ţări. Producătorul Apulum din Alba exportă în toată Europa şi în Mexic, iar prin intermediul companiei IKEA, principalul client al Apu­lum, articolele ajung şi în America de Nord, Hong Kong, Ja­po­­nia şi Coreea de Sud, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.

Produsele fabricate la Alba sunt comercializate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi Tesco. Principalul client al fabricii de porţelan din Alba Iu­lia este gigantul suedez IKEA, însă printre partenerii de afaceri ai Apulum se află şi companiile Rody Time (Italia), Befa (Grecia), Antonio Borras (Spania), Michael Fischer (Germania), VEGA (Germania), Creatable (Germania), Villeroy&Boch, Fiskars, Rosen­dahl. 

Fabrica de porţelan Apulum Alba Iulia a fost fondată în anul 1970, fiind în prezent cel mai mare producător de porţelan din România, cu o producţie diversificată: porţelan menaj şi hotelier, obiecte decorative, bibelouri. Pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de grupul italian Rody Time, prin cumpărarea de către acesta a SC Assalpo SA Alba Iulia.

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW