Napofarm, un lanţ regional de 13 farmacii din Cluj, a ajuns la afaceri de 12 mil. euro (55 mil. lei) în 2018, în creştere cu peste 50% faţă de anul anterior, potrivit Ziarului Financiar.
Deşi planurile pentru 2019 urmăresc extinderea prin achiziţii, compania este dispusă să discute cu marii jucători pentru a vinde businessul, în cazul unei oferte concrete.
”Creşterea a venit după ce am dezvoltat farmaciile de la ţară, care au fost greenfield. Al doilea motiv a fost faptul că reuşim să facem rost de medicamente deficitare şi să onorăm cererea pacienţilor şi dezvoltarea din oraş. Dacă există ofertă de exit, nu spunem nu la o discuţie. Oferte concrete nu am avut, au fost tatonări, toate marile lanţuri ne-au întrebat, dacă va fi o concretizare ne gândim să discutăm”, a spus pentru Richard Mihalache, farmacist, unul dintre acţionarii Napofarm, citat de ZF.
El conduce businessul alături de Sebastian Bereş, iar din acţionariatul companiei mai face parte şi firma Rusav Farmacie, în care este asociat Mihalache. Ideea de la care a pornit înfiinţarea de farmacii a venit din faptul că antreprenorii şi-au dorit un business în retailul farmaceutic, domeniul lor de activitate. Cele 13 farmacii din grup funcţionează pe societăţi diferite, nouă dintre ele sunt în Cluj-Napoca, restul sunt în mediul rural.
Retailul farmaceutic din Cluj este foarte concurenţial, atât marile lanţuri de la nivel naţional, cât şi jucători regionali cu câteva zeci de farmacii îşi împart dominaţia în Cluj. În ultimii ani, strategia marilor jucători de la nivel naţional a fost de extindere prin achiziţia jucătorilor mai mici, a farmaciilor independente, create de antreprenori locali, de obicei farmacişti de profesie.