Albalact a intrat pe categoria laptelui bio cu brandul Zuzu, pariind astfel pe o categorie care începe să câştige tot mai mult teren într-o industrie estimată la un miliard de euro anual. Astfel, Albalact intră pe un segment unde sunt mai sunt prezenţi şi alţi jucători importanţi precum Olympus, Napolact (FrieslandCampina), LaDorna sau Monor. De asemenea, şi Covalact, companie cu acelaşi proprietar ca Albalact, a intrat anul trecut pe piaţa lactatelor bio.
Cu toate că numărul de companii producătoare de lactate bio a crescut în ultimii ani, România mai are mult până va prinde din urmă ţări precum Italia, Franţa, Spania sau Marea Britanie, unde numărul fabricilor de lactate certificate ecologic este de câteva sute. Piaţa lactatelor bio se ridică la circa 10 mil. euro anual.
Albalact a ajuns la o cifră de afaceri de 590 de milioane de lei (128 mil. euro), în creştere cu aproape 12% faţă de anul precedent. Grupul Albalact a fost cumpărat de către Lactalis în urmă cu doi ani, prin această achiziţie grupul francez adjudecându-şi poziţia de lider pe piaţa locală de lactate. La scurt timp, a urmat achiziţia Covalact, un alt jucător important de pe piaţă.
Afaceri de peste 250 de milioane de euro
De altfel, francezii au intrat în România acum circa un deceniu tot printr-o achiziţie, cea a LaDorna, de la omul de afaceri Jean Valvis. În urma acestui proces de achiziţii început în 2008 cu brandul creat de Jean Valvis, Lactalis ajunge la o cifră de afaceri cumulată de peste 250 de milioane de euro în 2017.