14.7 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, octombrie 5, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALCeaiurile produse de Fares la Orăştie ajung în Norvegia, Cipru, Ungaria şi...

Ceaiurile produse de Fares la Orăştie ajung în Norvegia, Cipru, Ungaria şi Marea Britanie

Fares se află pe primul loc în rândul brandurilor de pe piaţa locală a ceaiurilor, un teren pe care concurează atât cu mărci autohtone precum Plafar, cât şi cu branduri ale unor giganţi precum Unilever, scrie Ziarul Financiar. Cu afaceri de 65 de milioane de lei şi o cotă de 28%, Fares este liderul pieţei locale de ceaiuri, un domeniu estimat la circa 90 de milioane de lei în 2017, cu potenţial de a avansa până la 95 de milioane de lei anul acesta.

Brandul Fares şi-a început istoria în 1929 la Orăştie. Bazele mărcii se leagă însă de înfiinţarea primei farmacii din acest oraş hunedorean, sub numele ”La Leul de Aur”, consemnată în anul 1697. 

Două secole mai târziu, la conducerea farmaciei a ajuns farmacistul Andrei Farago. El a fost cel care în 1929 a fondat firma ”Digitalis, Prima Companie Română pentru Cultivarea Plan­te­lor Medicinale Orăştie”, premergă­toare actualei Fares.

Folosindu-se de ma­şini de tocare şi se­lec­tare şi de us­că­toa­re, sub în­dru­ma­rea far­ma­cis­tu­lui Farago, au fost co­mer­cia­li­zate ceaiuri, si­ro­puri şi uleiuri esen­ţiale din plan­te me­dici­na­le. Perioada inter­be­lică a adus primele ex­porturi, prin relaţii comerciale în Europa, dar şi în America de Nord.

În perioada comunistă, firma a fost in­clu­să în structura de stat numită Plafar, iar imediat după căderea regimului co­munist, în 1989, businessul fondat de Andrei Farago s-a desprins din forma de or­ga­nizare impusă de stat, devenind companie privată cu capital in­tegral româ­nesc. Obiectul principal de acti­vi­tate era la acea vreme fabricarea za­hărului, a pro­du­se­lor din cacao, a ciocolatei şi a produselor za­haroase, prelu­cra­rea cea­iului şi a cafelei, fa­bri­carea condi­mentelor, a pre­paratelor alimentare omo­genizate şi a ali­men­telor dietetice, precum şi a altor produse alimentare. 

Din acţionariatul La­bo­ra­toarelor Fares Bio Vital, compania care deţine brandul Fares, fac parte trei antre­pre­nori locali, pachetul majoritar fiind deţinut, potrivit datelor de pe site-ul listafirme.ro, de Silviu Socol (66%). Pe lângă el, din acţiona­riat fac parte şi Angela Sorina Negru (21%) şi Gabriela Adelina Hanciu (13%). În perioada 2011-2015, Fares a investit aproxi­mativ 2,5 milioane de euro în spaţiile de producţie din Orăştie, în utilaje şi logistică.

”Facem investiţii în spaţii de depozitare şi pro­duc­ţie, in­vestiţii în instruirea şi spe­cializarea perso­nalului, ana­lize de calitate. Produsele ajung la consumatorii finali prin reţeaua noastră de distribuţie. Lucrăm direct cu circa 6.000 de farmacii, magazine naturiste, magazine alimentare din comer­ţul tradiţional, precum şi cu lanţurile inter­na­ţionale de hiper şi supermarketuri”, a spus Adelina Hanciu, brand manager la Fares Orăştie, citată de ZF.

Peste 20 de milioane de cutii de ceai sunt produse anual

Şi astăzi, plantele din care sunt făcute produsele Fares sunt cultivate pe câteva zeci de hectare de lângă Orăştie, locul în care a fost fondat businessul, continuând astfel filiera autohtonă a afacerii. 

Fares a ajuns în 2017 la un număr mediu de 365 de angajaţi, care produc anual peste 20 de milioane de cutii de ceai. Produsele sub brandul Fares, făcute la Orăştie, ajung în mai multe ţări în afară de România, printre care Ungaria, Italia, Spania, Marea Britanie, Malta, Cipru, Grecia, Norvegia sau Belgia.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments