După ce a lucrat timp de zece ani în Norvegia, Cătălin Simionca a decis împreună cu prietenul său Vasile Paşca să producă ceva în România şi au investit 20.000 de euro pentru a procesa somon, scrie Ziarul Financiar.

”Ideea de a ne face un business ne-a venit într-o zi banală. Eram în maşină, îl conduceam la aeroport pe prietenul meu, care se întorcea la muncă în Norvegia, şi i-am zis hai să facem ceva în România. (…) După zece ani de Norvegia, unde am muncit timp de trei ani într-o fabrică cu peşte şi şapte ani pe un vapor, unde am fost pescar, m-am întors în România să fac ceva acasă, să ajut la creşterea antreprenoriatului românesc”, a spus Cătălin Simionca, cofondatorul brandului Laks, citat de ZF.

Astfel, au investit 20.000 de euro pentru a pune pe picioare afacerea, bani provenţi din economiile proprii şi aşteaptă vânzări de 120.000 de lei (26.000 de euro). În prezent, antrepre­norii procesează somonul după o reţetă tradiţională din Norvegia, fiind inspiraţi de un antreprenor norvegian, care într-un an şi jumătate şi-a dus produsele în majoritatea magazinelor din Norvegia. În România însă sunt foarte multe norme şi este greu să ajungi la această expansiune, recunosc fondatorii.

Somon afumat prin metodă tradiţională
Somon afumat prin metodă tradiţională

”Este greu pentru un antreprenor la început de drum, muncesc foarte mult, iar în România trebuie să fii foarte atent. De la analize până la normele de igienă, trebuie să luăm în calcul tot. Dar ne bucurăm că oamenii cumpără, că au început să ne cunoască şi revin. În plus, câştigăm câte un client în fiecare zi”, explica Cătălin Simionca.

Clienţii interesaţi de produsele lor sunt predominant familii tinere cu copii. Peştele este adus din Norvegia, refrigerat, iar apoi este pro­cesat în unitatea companiei din Baia Mare. Într-o lună, Cătălin Simionca prelucrează aproximativ 100 de kilograme de peşte, pe care apoi le distribuie în cele şapte băcănii din ţară, în care sunt prezente produsele lor şi în câteva restaurante.

”Îl porţionez şi-l pun apoi la macerare timp de 24-36 de ore, în funcţie de grosimea lui. După aceea îl pun la fum, unde stă circa 24 de ore şi apoi la zvântat. Procesez circa 80-100 de kilograme pe lună. În fiecare săptămână trimitem câte trei kilograme la băcănii şi cinci kilograme la restaurante”, adaugă antreprenorul.

Preţul de comercializare al produselor direct de la producători este de 150 de lei/kg, însă ei spun că în Bucureşti, preţul de comercializare poate ajunge până la 220 de lei/kg, după adaos. Vasile Paşca lucrează şi în prezent în Norvegia, implicându-se de la distanţă în activitatea businessului, iar Cătălin Simonca se ocupă direct de activitatea afacerii.

Vor să colaboreze cu băcăniile din toată ţara

Încă de la inceput, fondatorii businessului Laks, şi-au dorit să colaboreze cu băcănii din toată ţara şi restaurante, pentru a se ajuta reciproc să crească. Însă, anul acesta şi-au îndreptat atenţia şi către giganţii din retail.

”Am trimis oferte către Carrefour, Auchan, Cora, dar nu vor să-şi înmulţească baza de furnizori, pentru că noi avem doar un produs şi nu producem în cantităţi industriale. Dar nu renunţăm. O să mai încercăm şi anul viitor, pentru că vrem să intrăm într-un lanţ de magazine”, a mai spus antreprenorul.

Sursa Foto: Facebook Laks

Articole similare

Lasă un răspuns