Familia Tomescu din judeţul Braşov a pornit afacerea Băcănia lui Tomiţă în urmă cu un an, după naşterea primului copil, când au simţit că îşi doreau să-l hrănească cu produse din ingrediente naturale, făcute după reţete tradiţionale, iar în produsele de pe piaţă nu aveau prea mare încredere, scrie Ziarul Financiar.

”Ne gândeam de mult la o afacere, dar nu aveam idee ce să facem. Ideea s-a materializat acum un an, după ce a apărut copilul în viaţa noastră. Nu aveam încredere în ce găseam pe piaţă şi ne gândeam să facem ceva pentru el. Soţul meu a crescut la Slatina, iar părinţii lui cultivau şi încă cultivă le­gume şi ne-am gândit să mer­gem pe ideea asta, să facem o bă­cănie cu produse tradiţio­nale, realizate de producători români”, a spus Alina To­mescu, cofonda­toarea bran­dului Băcănia lui Tomiţă, citată de ZF.

Firma Cămara lui Tomiţă, care deţine brandul Băcănia lui Tomiţă, a fost înfiinţată în 2017, în luna octombrie, însă acti­vitatea propriu-zisă a companiei a început în luna septembrie a acestui an. Timp de aproape un an, reprezen­tanţii companiei s-au ocupat de deschiderea locaţiei din Râşnov şi au căutat producători locali ale căror produse să le pună pe rafturile băcăniei lor.

”Când am deschis firma voiam să aplicăm pentru fonduri europene, dar s-a schimbat legea şi ne-a dat planurile peste cap şi nu am mai putut să accesăm fonduri. Astfel, am pornit cu fonduri proprii, iar până acum am investit circa 40.000 de euro. Legislaţia din România nu este favorabilă pentru micii antreprenori”, a mai spus antreprenoarea.

Ionuţ şi Alina Tomescu sunt amândoi la început de drum în domeniul antreprenoriatului, iar Ionuţ împarte jobul din corporaţie cu mica afacere. El are experienţă în project management, iar Alina Tomescu în resurse umane. Băcănia lui Tomiţă are acum pe rafturi produse precum zacuscă, dulceaţă, compot, murături, ghebe marinate, brân­zeturi, fructe şi legume, miere, însă şi vinuri de nişă româneşti, adunate de la producători locali.

Fac livrări la domiciul pe baza comenzilor online

Vinurile sunt aduse de la mici crame din majoritatea zonelor ţării, din Muntenia, din Iaşi, din Drăgăşani, din Mehedinţi. De asemenea, comercializează şi vin de mure artizanal, produs în zona Gorjului. De curând, compania face şi livrări la domiciul pe baza comenzilor online. De altfel, numărul produselor cu care au pornit în septembrie a crescut de zece ori, de la 200 de produse, ajungând la 1.000 de produse.

Clientii care păşesc în băcănie sunt în general familii tinere cu copii, cu venituri peste medie, familii educate, care sunt atente la produsele pe care le consumă. Preţul produselor variază, un borcan de gălbiorii muraţi costă 18 lei, un borcan de ghebe murate costă 20 lei la fel ca o sticluţă de 250 ml cu miere cu cătină şi propolis, iar o sticluţă cu miere cu cătină şi propolis de 500 ml costă 33 de lei. În viitor reprezentanţii companiei se gândesc la extinderea gamei de produse şi a afacerii.

Articole similare

Lasă un răspuns