Simion Tintelecan, un antreprenor din Gherla, judeţul Cluj, a pornit în urmă cu un an un business cu produse din carne după reţete italieneşti, dar şi reţete tradiţionale. Tintelecan, fondatorul brandului Carmangeria Pasini, a lucrat 17 ani în Italia, dar s-a întors acasă, unde a investit câteva zeci de mii de euro într-o măcelărie, scrie Ziarul Financiar.
”Experienţa trăită în Italia şi siguranţa că o să producem diferit de ce este pe piaţă în acest moment m-au făcut să mă întorc. Cei 17 ani petrecuţi în Italia au fost o şcoală foarte importantă. Am venit în România să fac un lucru bun şi să-mi schimb statutul. Acolo eram angajat, acum sunt propriul meu stăpân. Ar veni şi alţi oameni înapoi în România dacă sunt susţinuţi să facă ceva, iar noi cei din ţară trebuie să le arătăm că se poate face ceva”, a spus Simion Tintelecan, fondatorul brandului Carmangeria Pasini, citat de ZF.
Produsele sunt realizate din carne proaspătă cu arome naturale, precum fenicul sau usturoi, dar şi vin italienesc. Acestea sunt pregătite de Simion Tintelecan, maestru mezelar şi asociatul său Cosmin Filipaş, apoi sunt lăsate la maturat două luni. Carnea este achiziţionată de la producători locali din zonă.
Modelul de business este inspirat de pe ţinuturile Italiei, unde a văzut că produsele crud-uscate sunt mult mai bune din punctul de vedere al calităţii, decât produsele conservate, ţinute la afumat, care se comercializau în România. Pentru a achiziţiona produsele, doritorii se înscriu pe o listă, deoarece, spun reprezentanţii companiei, timpul efectiv de realizare a produselor este de două luni, pentru că trebuie să stea la maturaţie.
”Produsele sunt comercializate în magazinul nostru din Gherla, în Cluj le ducem cunoscătorilor, în Braşov le distribuim în două magazine, iar în Bucureşti avem un distribuitor, care le duce în magazinele de specialitate, pentru că nu producem în cantităţi mari”, a mai spus antreprenorul. Compania care deţine brandul Carmangeria Pasini se numeşte Pasini Nicosim SRL.