Compania germană Continental va livra țevi de aer condiționat sudate prin tehnologie laser în urma unei investiții de 2,1 mil. euro la fabrica ContiTech din Timișoara. O instalație laser dedicată sudării tubulaturii pentru sistemele de aer condiționat ale mașinilor a fost dezvoltată de o echipă din cadrul fabricii din Timișoara.

Mașina are la bază tehnologie laser de top și poate suda conectori pentru toate tipurile de linii de climatizare, inclusiv ventili de umplere. Conceptul nu a fost gândit doar pentru producția de serie, ci și pentru activități de cercetare-dezvoltare în domeniul sudării cu laser.

”Înlocuind sudura clasică, în care folosim flacără, cu cea laser, eliminăm consumul a 700.000 de litri GPL pe an. Acest consum ar genera o temperatură de 50 de grade în hala de producție și o emisie de 420.000 m3 de dioxid de carbon (CO2) în atmosferă. Datorită noului proces, nu mai este necesară răcirea halei de producție prin intermediul sistemelor de aer condiționat și este diminuat astfel consumul de energie electrică”, a spus Silviu Oană, inginer de proces în cadrul Contitech România

Procesul sudării cu laser este semnificativ mai rapid prin comparație cu cel tradițional. Piesele rezultate sunt reci și pot fi procesate imediat, fără a fi necesari timpi de răcire. Prin urmare, nu mai este consumată apa necesară răcirii pieselor, iar spațiul în hala de producție este mai bine organizat și mai curat datorită acestui proces.

Produc anual 24 de milioane de piese

Fabrica din Timisoara, deschisa în 2002, este una dintre cele șapte fabrici Continental din România. Aici se produc țevi pentru sistemul de aer condiționat al mașinilor, pentru sistemul de servodirecție și control al șasiului, dar și curele de transmisie și de distribuție. Anual, in unitatea de productie din Timișoara sunt fabricate aproximativ 24 de milioane de piese.

Articole similare

Lasă un răspuns