Producătorul de confecţii Secuiana din Târgu-Secuiesc, judeţul Covasna, a realizat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 27,6 mil. lei (aproximativ 6 mil. euro), mai mult cu peste 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, exclusiv datorită creşterii cu 16% a vânzărilor la export, scrie Ziarul Financiar. Până la finalul acestui an, compania estimează afaceri totale de aproximativ 33 mil. lei (7 mil. euro), în creştere cu aproximativ 3% faţă de anul trecut.
”Exportul a mers foarte bine, majoritatea clienţilor au crescut cantităţile faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Piaţa internă a scăzut per total, iar vânzările prin magazine proprii au rămas la acelaşi nivel ca anul trecut. Pentru sezonul actual, primăvară-vară 2019, avem acoperită întreaga capacitate de producţie”, a spus Dobra Laszlo, directorul general al Secuiana, citat de ZF.
Vânzările la export ajung la peste 50% din totalul cifrei de afaceri a companiei. Partenerii de afaceri ai Secuiana pe piaţa externă sunt Bruno Saint Hillaire din Franţa, Alberto din Germania, I.C. Group din Danemarca, Adamakos din Grecia, Comeback Fashion din Olanda, GREIFF din Germania, dar şi alte companii din Italia, Irlanda din Nord sau Belgia. Compania comercializează confecţii grupate în colecţiile Adam’s, Secuiana Gold Collection şi Secuiana Men’s Clothing. Capacitatea de producţie este de 2.400 de pantaloni pe zi. Compania a ajuns în prezent la 520 de angajaţi.