Daniel Metz, unul dintre pionierii IT-ului din România, care a construit la Cluj o companie cu peste 1.700 de angajaţi şi afa­ceri care se apropie de 80 mil. euro, are în plan extinderea NTT DATA România (fos­ta EBS România), parte a concernului ja­po­nez NTT DATA, dincolo de bazinul Mării Negre.

Compania, cu sediul central în Cluj-Napoca şi birouri în Bucureşti, Sibiu, Timişoara, Braşov şi Iaşi, a înfiinţat în urmă cu doi ani prima filială în afara graniţelor ţării, la Novi Sad, capitala provinciei Voivo­dina din Serbia, care va ajunge la apro­xi­mativ 80 de angajaţi anul acesta.

”Analizăm momentan cu deosebită atenţie extin­derea NTT DATA România dincolo de bazinul Mării Negre, iar dis­cuţiile purtate până în prezent sunt încura­jatoare. Spre deosebire de locaţiile noastre din România, în Novi Sad reuşim să găsim colegi cu experienţă vastă în diverse in­dustrii. Chiar dacă în prezent filiala din Novi Sad este operată după modelul Cost-Center, datorită rezultatelor foarte bune atinse aici, vom demara în scurt timp trans­for­marea acesteia într-o companie de ţară, de sine stă­tă­toare, care va ope­ra în viitor în cluster-ul România”, a spus Daniel Metz, CEO NTT DATA România, într-un interviu pentru Ziarul Financiar.

Metz a mai spus că rezultatele ex­ce­lente ob­ţinute de NTT DATA România în ulti­mii doi ani au condus la o decizie im­por­tantă la nivel de grup, compania urmând să de­vină „first tier country“ începând cu anul fiscal următor, raportând direct catre NTT DATA EMEA. În consecinţă, NTT DATA România nu va mai fi parte a cluster-ului Germania şi NTT DATA Serbia va deveni astfel prima companie mem­bră a noului cluster România.

NTT DATA România a realizat în primele opt luni ale acestui an o cifră de afaceri de 43 mil. euro, în creştere cu 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului calendaristic precedent. Pentru finalul anului fiscal curent, care se încheie la 31 martie 2019, compania estimează o cifră de afaceri de circa 77 mil. euro, în creştere cu aproximativ 32% faţă de anul fiscal anterior.

Ponderea afacerilor pe piaţa locală a înregistrat în primele opt luni ale acestui an o creştere semnificativă de peste 46%, ajungând la 28% din totalul cifrei de afaceri. Pe piaţa internă creşterea a fost generată în principal de proiecte din zonele de tehnologie Embedded şi IoT, SAP, precum şi din vânzările propriului sistem Clarvision ERP.

Compania a inaugurat recent noul sediu din Bucureşti, cu o suprafaţă de 4.000 mp, în clădirea de birouri Unirii View. Filialele NTT DATA din Bucureşti şi Novi Sad au avut în primele 8 luni cea mai rapidă creştere a numărului de angajaţi, de aproximativ 22%, potrivit companiei.

”În Bucureşti avem planuri strategice, intenţionăm să achiziţionăm companii axate pe tehnologii şi soluţii de nişă. Intenţia noastră este să fim şi mai aproape de clienţii strategici. În ultimele 12 luni am reuşit să câştigăm un număr ridicat de clienţi noi pe toate pieţele”, a precizat Metz.

Pe piaţa externă, creşterile vin din sectoarele bancar, manufacturier şi din zona de tehnologie Embedded si IoT. Printre clienţii câştigaţi de compania în ultimele 12 luni pe piaţa externă se află Brainloop AG, Quickline AG, Dürr Systems AG, Trimetis AG, SWIETELSKY Baugesellschaft m.b.H, Eramon GmbH, CAXperts, Optware GmbH, KSB Pumpen etc.

”Un sector central al business-ului NTT DATA România este cel de Automotive. Aici regăsim un câmp tensionat generat de presiunea implementarii în ritm alert a inovaţiei tehnologice – conducerea autonomă a autoturismului, ecologie etc. – şi, în acelaşi timp, presiunea masivă pe costuri, generată de concurenţa acerbă, dar îndeosebi de dublarea proceselor de dezvoltare a unor modele noi, unele pe combustia clasică şi altele pe resurse regenerabile. În principiu, 2018 este un an bun, dar un an în care nu avem încă, în mod evident, o imagine clară pentru următorii ani, pe toate pieţele în care operăm”, a afirmat Daniel Metz.

Compania furnizează diverse servicii, precum dezvoltare şi integrare soluţii software standard şi individualizate, managementul aplicaţiilor şi suport, testare, asigurarea calităţii, consultanţă IT şi de business, servicii de securitatea informaţiei şi infrastructură etc.

Proiectele actuale ale NTT DATA România sunt operate de o echipă formată din 1.700 de angajaţi şi colaboratori externi. Compania are disponibile în permanenţă peste 100 de joburi, în toate zonele de business şi de tehnologie, estimând ca până la finalul anului să ajungă la aproximativ 1.800 de oameni.

”Ne aflăm într-o bătălie permanentă de atragere şi retenţie a celor mai talentaţi specialişti din piaţă, iar aşteptările pe care le avem de la candidaţi sunt tot mai ridicate. Intrarea noastră pe zona proiectelor de tip <premium>, cu o valoare adăugată superioară, a generat o implicare mai mare a colegilor experimentaţi. Astfel, devine tot mai dificilă implicarea tinerilor absolvenţi, proiectele şi taskurile cu o valoare adăugată scăzută, specifice tinerilor absolvenţi, migrează tot mai mult spre Asia”, spune şeful NTT DATA România.

Metz consideră că trebuie inversat trendul plecărilor din ţară a tinerilor, fiindcă un număr mare dintre cei care părăsesc ţara sunt absolvenţi de studii superioare, iar România îşi pierde anual din atractivitate din cauza lipsei forţei de muncă active.

”Marea majoritate a companiilor de IT din România au în portofoliu diverse segmente ale lanţului de producere a valorii adăugate – companiile de nearshoring sau offshoring. Marea provocare a acestor companii este aceea de a implementa un regim optimizat de management al costurilor. Trebuie să învăţăm să ne optimizăm în permanenţă procesele şi structurile, să identificăm procesele şi resursele redundante, să optimizăm semnificativ costurile de operare şi de vânzare. De asemenea, trebuie să avem curajul să părăsim zonele de business cu margine operaţională scăzută, dar şi pe cele neatractive pentru angajaţi”, a precizat Metz.

Acesta este de părere că creşterea rapidă a unor companii de IT aduce în mod implacabil situaţia în care în portofoliu se regăsesc multe proiecte mici, care, la un anumit moment vor ţine în loc evoluţia rapidă a companiei.

”Companiile de IT din România trebuie să investească de urgenţă în întărirea identităţii şi în propriul brand. Strategia companiilor care au în focus serviciile de nearshoring şi offshoring trebuie să crească în ritm alert, fiindcă numai aşa vor reuşi să ţină sub control presiunea costurilor operaţionale aflate în permanentă creştere”, a mai spus Metz.

NTT DATA – Trusted Global Innovator face parte din grupul NTT (Nippon Telegraph and Telephone), unul din liderii ICT (Information and Communication Technologies) la nivel global, cu peste 283.000 de angajaţi şi un portofoliu larg de soluţii globale de infrastructură, comunicaţii şi servicii IT.

Articol preluat de pe platforma zfcorporate.ro

Articole similare

Lasă un răspuns