Compania Julius Meinl România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cafelei premium, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 37,7 mil. lei (8,3 mil. euro), în creştere cu aproximativ 9% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a înregistrat anul trecut un profit net de circa 534.000 de lei (117.000 euro), după cinci ani consecutivi de pierdere, conform datelor publice. Importatorul cafelei Julius Meinl a avut anul trecut un număr mediu de 74 de angajaţi, conform site-ului mfinanţe.ro.
Producătorul austriac de cafea a intrat în mod direct pe piaţa locală în anul 2005, prin achiziţia importatorului exclusiv de până atunci de pe piaţa românească, compania Novo din Târgu-Secuiesc (judeţul Covasna). După preluare, aceasta a fost redenumită Julius Meinl România. Novo era o companie dezvoltată de la zero de doi antreprenori locali – Tibor Dobri, cel care conduce acum afacerea Julius Meinl, şi Simon Attila Ladislau. Familia austriacă Meinl mai deţine pe plan local şi producătorii de ciocolată Kandia Dulce şi Heidi Chocolat.
Julius Meinl serveşte zilnic peste 40.000 de clienţi
Grupul austriac Julius Meinl, deţinut de familia Meinl, este prezent în peste 70 de ţări, având aproximativ 650 de angajaţi. Focusul afacerii este cafeaua, ceaiul şi gemurile de fructe, însă cafeaua reprezintă cea mai importantă categorie. Julius Meinl serveşte zilnic peste 40.000 de clienţi din întreaga lume, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.
Sursa Foto: Julius Meinl România