Compania Coralia Com din Sighişoara, judeţul Mureş, controlată de antreprenorii Ovidiu Moldovan şi Dan Perţe, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 34,4 mil. lei (7,5 mil. euro), mai mult cu 12% faţă de anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a avut anul trecut un profit net de peste 757.000 de lei (166.000 de euro), în creştere cu 57% faţă de anul anterior, şi un număr mediu de 121 de angajaţi, potrivit site-ului mfinanţe.ro. Reţeaua Coralia Market are în prezent opt magazine de proximitate situate în principalele cartiere ale municipiului Sighişoara.
Pe lângă reţeaua de retail, Coralia mai are şi activitatea de distribuţie, care asigură aprovizionarea magazinelor din localităţile din judeţul Mureş şi parţial a judeţelor din vecinătate. Compania colaborează cu 26 de furnizori, printre care Perla Harghitei, Băneasa, Oblio, Arpis, Kamis, CIS, Baby Business, Ulker, Merve, Terra Bisco sau Misavan.
Coralia dispune de un parc auto de 40 de autourisme, autoutilitare, camioane şi tiruri cu care acoperă toate canalele de distribuţie: retail, HoReCa şi en gros. Coralia are două depozite situate în Târgu-Mureş şi în Sighişoara, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.
Povestea Coralia a început în urmă cu 22 de ani, atunci când doi prieteni din copilărie, Ovidiu Moldovan şi Dan Perţe, s-au asociat şi au pus bazele companiei Coralia Com, cu principal domeniu de activitate comerţul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun.
Activitatea de bază cu care au început businessul a fost comerţul angro, care ulterior s-a transformat şi în activitate de distribuţie. Ulterior, activitatea companiei s-a extins şi în retail, mai ales că exista deja depozitul care putea oferi marfă magazinelor proprii.
Afaceri de 3,7 mil. lei din producţia şi comercializarea de şerveţele şi hârtie igienică
Cei doi antreprenori au intrat şi pe segmentul de producţie, investind în 2010 în fabrica Oblio care realizează şerveţele şi hârtie igienică pentru segmentul HoReCa şi pentru consumatorii casnici. Brandul sub care fabrica produce este Soffy, iar producţia este operată pe compania Oblio Com, cu afaceri de 3,7 mil. lei anul trecut, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor.