web analytics
Sunteți aici

Un profesor de fizică din Blaj vinde la export 50% din producţia de miere

Producătorul de miere Apidava din Blaj, judeţul Alba, fondat în urmă cu 26 de ani de profesorul de fizică Victor Mateş, a avut anul trecut afaceri de 47,8 mil. lei (10,5 mil. euro), în creştere cu 16,5% faţă de anul anterior. Compania a avut anul trecut un profit net de 4,3 mil. lei (945.000 de euro), mai mare de 2,7 ori faţă de anul precedent, şi un număr mediu de 47 de angajaţi, potrivit datelor publice.

Compania procesează anual aproximativ 2.000 de tone de miere, iar aproximativ 50% din producţie merge la export. Apidava exportă miere în peste 15 ţări ale lumii, produsele companiei fiind comercializate în unele dintre cele mai selecte magazine din Tokio, cu specificaţia ”Romanian high quality honey”, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

Mierea românească polifloră şi de salcâm sunt sorti­mentele cele mai căutate de clienţii companiei din Olanda, Germania, Austria, Italia, Anglia, ţări cu o producţie redusă de miere, comparativ cu consumul lor. Apidava a reuşit în 26 de ani de activitate să-şi facă cunoscute produsele şi pe pieţele din Japonia, Canada, Singapore sau China. Compania produce şi comercializează miere sub brandul propriu Roua Florilor, miere Bio, specialităţi din miere, produse apicole cu propolis, cosmetice cu miere, bomboane cu miere, caramele cu miere sau săpunuri cu miere.

Povestea Apidava a început în anul 1992 ca o mică afacere de familie, cu doar 2 angajaţi şi cu cei 50 de stupi ai profesorului de fizică Victor Mateş din Blaj. Acesta a moştenit plăcerea pentru apicultură de la bunicul său şi a transformat-o într-un hobby, între anii 1980 şi 1992.

Brandul Roua Florilor a prins viaţă în bucătăria familiei Mateş, unde s-au etichetat primele borcane din producţia proprie. La început toată producţia de miere era extrasă, ambalată şi etichetată manual de membrii familiei, apoi livrată cu maşina proprie la magazine alimentare din Cluj, Bucureşti şi din alte câteva oraşe mari din ţară.

Compania s-a dezvoltat odată cu apariţia marilor lanţuri de magazine şi a crescut împreună cu ele, învăţ?nd să se alinieze la cerinţele de producţie şi calitate impuse de normele Uniunii Europene. Apidava a încheiat parteneriate cu lanţurile de magazine Metro, Billa, Penny Market, Selgros, Cora, Unicarm, Annabella, cu diverse magazine naturiste şi tradiţionale din ţară, însă produsele companiei sunt distribuie şi în HoReCa. Compania a început să facă exporturi încă din 2001, vânzările pe pieţele externă ajungand la 50-60% din cifra de afaceri a companiei.

Capacitate de procesare miere cu 50% mai mare

Începând cu luna ianuarie 2005, compania s-a transformat într-o societate mixtă romano-olandeză, cu participarea unor parteneri olandezi: Honey International B.V. şi Trichilia, potrivit informaţiilor de pe site-ul Apidava. În septembrie 2007, firma Apis Prod SRL şi-a schimbat denumirea în Apidava SRL, din dorinţa de a evidenţia tradiţia romanească în domeniul mierii. Datorită cererii mari pentru produsele proprii, Apidava a investit în retehnologizare, ajungand în prezent la o capacitate de procesare miere cu 50% mai mare faţă de cea anterioară, potrivit datelor de pe site-ul compan

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW