Producătorul de lenjerie intimă Jolidon, aflat în reorganizare, a finalizat anul 2017 cu afaceri de aproape 64 mil. lei (14 mil. euro), mai mult cu aproape 7% faţă de 2016, potrivit datelor publice. De altfel, 2017 a fost al doilea an de creştere pentru businessul care s-a prăbuşit în 2014-2015, perioadă în care şi compania a intrat în insolvenţă.
Între timp însă, s-a aprobat planul de reorganizare şi compania a revenit cu businessul pe un trend ascendent. Totuşi, ca parte a eficientizării Jolidon, numărul de salariaţi a scăzut la 729 anul trecut faţă de un nivel maxim de 1.100 de oameni în 2012, când şi businessul se afla la aproape 100 de milioane de lei.
Scăderea vine şi ca urmare a reorganizării reţelei de magazine, compania mai având circa 64 de magazine, potrivit site-ului propriu. Toate unităţile sunt amplasate în cele mai importante oraşe din România. În cel mai bun moment compania clujeană ajunsese la aproape 90 de unităţi pe piaţa locală şi peste 40 pe pieţele externe din Italia, Franţa sau Ungaria.
Rezistă de 25 de ani
Antreprenorul Gabriel Cârlig (51 de ani) a lansat când avea 26 de ani businessul Jolidon, o afacere cu costume de baie şi lenjerie intimă care a devenit ulterior una dintre puţinele companii româneşti care s-au extins peste hotare. În afară de unităţile proprii, Jolidon are şi distribuţie către mai mulţi parteneri locali şi internaţionali.