Grupul TeraPlast Bistriţa, unul dintre principalii jucători din piaţa materialelor de construcţii, unde acţionar majoritar este omul de afaceri Dorel Goia, a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri consolidată de 338 de milioane lei (72,5 mil. euro), dublu faţă de perioada similară a anului trecut.
Principala contribuţie la această creştere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia şi business-ul Politub. Istoric primul semestru reprezinta aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei. În primele şase luni din 2017, grupul a cumulat afaceri de circa 172 de milioane de lei.
”Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziţii importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest şi a activităţii Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare şi vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă şi obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri faţă de anul trecut. Evolutia profitului este in urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care in următoarele 6 luni ne vom concentra pe creşterea eficienţei business-urilor şi îmbunătăţirea marjei, în special pe segmentele de ţiglă metalică şi sisteme de apă, gaz şi canalizare”, a declarat Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.
Dincolo de consolidarea noilor achizitii, fiecare linie de business si-a continuat cresterea organica, strategia grupului concentrându-se pe dezvoltarea reţelei de distribuţie, creşterea prezenţei în pieţele europene si dezvoltarea de noi produse.
Divizia Steel a grupului, respectiv segmentul de panouri sandwich, a generat o cifră de afaceri de 112 mil. lei, în creştere cu 74%, în contextul unei creşteri EBITDA de 58%. Această creştere a fost generată în special de fabrica din Serbia, de unde se comercializează produse în 8 ţări europene. Unitatea de producţie din Bistriţa se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium.
Începând cu anul 2018, situaţiile financiare ale Grupului includ şi compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% faţă de primele şase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperişuri pentru construcţii industriale şi prin sporirea prezenţei în nordul ţării. Wetterbest îşi continuă strategia de majorare a cotei de piaţă.
Divizia de mase plastice a înregistrat venituri de 145 milioane de lei în S1 2018, în creştere cu 35%. Segmentul granule a obţinut venituri de 32 mil lei, o creştere de 40% faţă de prima jumătate a anului 2017, în condiţiile menţinerii marjei EBITDA la 12%.
Conform reprezentanţilor companiei, construcţiile din sectorul privat sunt în continuare pe un trend crescător, însă în contextul încetinirii creşterii consumului şi a producţiei industriale, nu se aşteaptă la oportunităţile pe care piaţa le-a oferit în 2017. În ceea ce priveşte proiectele de infrastructură, sunt multe licitaţii publice începute şi neatribuite, prin urmare afacerile Grupului vor fi determinate şi în acest an de dinamica sectorului privat.
800 de oameni lucrează pentru Teraplast
Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), subsidiarele Terasteel şi Terasteel Serbia (producători de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), subsidiara Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), subsidiara Teraplast Logistic, Teraplast Ungaria (distribuitor), Depaco (producător de ţiglă metalică) şi Politub (producător de ţevi). Teraplast are în România circa 700 de salariaţi în România şi alţi 50 în fabrica din localitatea Leskovac din Serbia, pe care a inaugurat-o spre finalul anului trecut.