Lanţul de restaurante Marty Restaurants din Cluj, controlat de antreprenorul Marceluş Suciu, vrea să deschidă unităţi noi în mai multe oraşe din ţară şi vizează încă un restaurant sub acest brand în Bucureşti, după ce a deschis în primăvară unul în centrul comercial Sun Plaza.

”Credem că am ajuns la maturitatea necesară pentru a ne extinde reţeaua şi în alte oraşe şi prospectăm cu atenţie şi alte pieţe, printre care Oradea, Timişoara, Braşov, Satu Mare. În aceste oraşe suntem în discuţii avansate cu parteneri care doresc o franciză Marty Restaurants. Sistemul de franciză ne permite o extindere mai rapidă şi o creştere a expunerii brandului”, a spus Paul Fărcaş, business develop­ment officer al reţelei.

În prezent, grupul Marty cuprinde opt restaurante Marty Restaurants, dar şi o divizie de catering şi evenimente – Marty Events, lanţul de cafenele Narcoffee Roasters, şcoala culinară Transylvania School of Hospitality şi alte câteva nume. În total, grupul numără peste 600 de angajaţi, repartizaţi în funcţie de mărimea locaţiei şi de fluxul de comenzi.

”În contextul planurilor de dezvoltare, vom avea nevoie de angajaţi tineri. E o mare provocare găsirea de personal calificat. Asistăm la o confuzie generală, o lipsă de repere şi lipsă de motivare profesională în rândul generaţiei tinere, o generaţie care pendulează continuu între beneficiile şi munca depusă, comparând mereu România cu Europa vestică”, a mai spus Paul Fărcaş.

Anul trecut, businessul cumulat al lui Marceluş Suciu a fost de 12 milioane de euro, iar pentru 2018 compania estimează o creştere de 30%. În aprilie, el a intrat pe piaţa din Bucureşti cu un restaurant de 370 de metri pătraţi în centrul comercial Sun Plaza, ca parte din strategia de extindere la nivel naţional. Investiţia s-a ridicat la o jumătate de milion de euro, iar la deschidere, antreprenorul spunea că plănuieşte să deschidă încă două restaurante în Capitală în acest an.

Bazele afacerii au fost puse în urmă cu 18 ani

Marceluş Suciu dezvoltă şi conceptul Marty Eatery, francizabil, pe care l-a pornit întâi cu o locaţie în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca. Acest concept este poziţionat ca fiind mai elegant în amenajare şi în servire decât celelalte restaurante Marty, adaptat locaţiilor stradale şi centrale.

Marceluş Suciu a pus bazele businessului în anul 2000 şi controlează mai multe cafenele şi bistrouri în Cluj-Napoca şi cele opt restaurante Marty în Cluj şi în Bucureşti. El a plecat în Statele Unite ale Americii în 1992, la vârsta de 15 ani, cu planuri de a-şi petrece un semestru acolo. A rămas însă pe teritoriul american vreme de opt ani, timp în care a lucrat în domeniul IT şi şi-a finalizat studiile, iar când s-a întors în România a intrat în industria HoReCa.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns