Compania Farmec din Cluj-Napoca, ce deţine atât producţie, cât şi distribuţie şi retail, este liderul pieţei de bunuri pentru îngrijirea tenului, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Producătorul clujean controlează aproape un sfert (22,7%) din piaţa evaluată la 800 de milioane de lei. Cota de piaţă a companiei a crescut uşor, pe când cea a competitorilor săi direcţi – Beiersdorf şi L’Oréal – a scăzut. Pe poziţiile următoare se află Avon şi Oriflame.
Fiecare companie are în portofoliu mai multe branduri, Farmec spre exemplu având mărcile Farmec şi Gerovital. Piaţa include vânzările de măşti pentru ten, produse pentru curăţarea feţei, bunuri pentru hidratare şi loţiuni tonice. Acest segment – cel al produselor de îngrijire în ansamblul său – este unul dintre cele mai importante din piaţa de produse cosmetice.
În 2017, segmentul parfumurilor a rămas cel mai important, urmat fiind de segmentele de îngrijire a pielii şi machiaj. Piaţa din România este diferită de altele din regiune, unde segmentul de îngrijre a pielii este dominant. Această situaţie poate fi atribuită comportamentului de consum al mai multor generaţii, spun oficialii de la Euromonitor.