Dansatorul Bogdan Boie, de 24 de ani, din Timişoara, a investit peste 40.000 de euro într-un business cu miere şi alte produse care au în componenţă atât miere, cât şi fructe sau seminţe. Ideea unui business în acest domeniu i-a venit de la faptul că bunicul şi tatăl său sunt pasionaţi de apicultură, iar după ce a luat fonduri europene, Bogdan Boie a pus bazele brandului BeePower.
”Am avut o pauză competiţională pentru că partenera mea era accidentată. La acea vreme lucram în Spania şi venind acasă am aflat de fonduri europene pentru tineri fermieri şi am profitat de această ocazie. Am accesat fonduri europene pentru a dezvolta stupina şi odată ce a fost implementat proiectul mi-am dorit să dezvolt mai departe un brand”, povesteşte Bogdan Boie, proprietarul BeePowerTM, compania care deţine brandul BeePower.
Antreprenorul spune că, în general, producătorii români realizează alimente foarte bune, însă nu lucrează şi la un brand, lucru pe care a vrut să-l evite. Mierea comercializată sub brandul BeePower vine din producţia proprie a companiei din Timişoara, în timp ce pentru seminţe şi fructe BeePower colaborează cu distribuitori locali, cu excepţia cătinei, care vine din plantaţia proprie.
”Pe lângă distribuţia din magazinul propriu online, avem produsele şi pe rafurile reţelei dm drogerie markt din toată ţara, într-o mică prăvălie din Berlin, care distribuie prin intermediul magazinului online în toată Germania. În plus, produsele se găsesc şi în Timişoara în câteva magazine naturiste şi într-un minimarket”, a mai spus Bogdan Boie.
El îşi doreşte să dezvolte distribuţia produselor şi să ajungă inclusiv în magazine naturiste sau cu cadouri. De asemenea, echipa BeePower lucrează la dezvoltarea gamei de produse, astfel că în viitor în portofoliul companiei se vor găsi şi batoane pe bază de miere şi fructe sau seminţe.
Bogdan Boie spune că este greu să-şi împartă timpul între cariera de dansator şi businessul din apicultură, însă în afacerea cu produse de apicultură primeşte ajutor din partea familiei.
Afaceri de 185.000 de lei
”Este o luptă între echilibrul carieră, performanţă şi business. Dar se îmbină practic pentru că businessul mă ajută foarte mult în carieră pentru că produsele acestea le-am dezvoltat pentru a-mi ridica nivelul de performanţă. Dar mă ajută foarte mult şi faptul că toată familia mea este implicată în business. Nu sunt un „one man show“, iar dacă nu era familia nu cred că ajungeam aici”, afirmă antreprenorul. BeePowerTM a avut anul trecut afaceri de 185.000 de lei şi un profit net de 6.700 de lei, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.
Sursa: Ziarul Financiar