Ardealul Carei, cel mai mare producător de ulei vegetal cu acţionariat românesc, a înregistrat anul trecut vânzări la export de 139 de milioane de lei (30 mil. euro).
Pe piaţa internă, compania comercializează uleiurile vegetale Ardealul, Floarea de Aur şi Helios în mai multe variante de ambalaj, de la un litru la zece litri. Produsele din portofoliul Ardealul se regăsesc cu precădere în lanţurile de magazine din zona de vest a ţării.
Astfel, compania este prezentă în magazine precum Kaufland, Selgros, Metro, Billa, Auchan sau Unicarm, conform datelor de pe site-ul Ardealul. Compania nu este prezentă în toată ţara, ci cu precădere în centrul şi vestul ţării. În Bucureşti, produsele Ardealul se găsesc în reţeaua de magazine Auchan, potrivit aceleiaşi surse.
În judeţul Satu Mare, Ardealul este cel mai mare exportator cu capital românesc şi se află pe locul cinci în clasamentul general, după multinaţionalele Zes Zollner Electric, Contitech Fluid Automotive România, Electrolux România şi Anivis Rom, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică (INS).
Piaţa uleiurilor este estimată la peste 1,5 mld. lei
Piaţa locală a uleiurilor vegetale este dominată de brandurile jucătorilor străini, însă Ardealul este de departe cel mai mare exportator român de uleiuri. Piaţa uleiurilor este estimată la peste 1,5 mld. lei (350 mil. euro). Aceasta este în continuare dominată de segmentul de ulei de floarea-soarelui. În acelaşi timp, segmentul de ulei de măsline a cunoscut cel mai mare avans al vânzărilor, piaţa de ulei de măsline a ajuns la o valoare de peste 50 de milioane de euro.
Sursa: Ziarul Financiar