Producătorul clujean de cosmetice Cosmetic Plant a realizat anul trecut afaceri de 11,1 mil. lei (2,4 mil. euro), în creştere uşoară faţă de rezultatul obţinut în anul precedent şi un profit net de 2 mil. lei, arată datele disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
Pentru anul în curs, compania estimează venituri de peste 12,2 mil. lei (2,6 mil. euro), plus 10% faţă de anul anterior, clujenii intenţionând să menţină trendul ascendent din ultimii ani.
”Numărul produselor comercializate în anul 2017, dar şi cifra de afaceri realizată demonstrează că businessul nostru are o evoluţie firească care se datorează creşterii notorietăţii brandului Cosmetic Plant atât pe piaţa tradiţională, cât şi în retailul modern, unde continuăm listările produselor noastre la noi parteneri şi lărgim sortimentaţia de produse la partenerii existenţi”, a spus Susana Laszlo, Director General al Cosmetic Plant.
Una dintre cele mai mari creşteri din ultimii doi ani a fost înregistrată de produsele de protecţie solară şi cele de îngrijire după plajă, vânzările acestora crescând cu aproape 80% în această perioadă. De altfel, în sezonul de vară al anului trecut (iulie-august 2017), ponderea vânzării produselor pentru plajă a reprezentat cca. 35% din totalul vânzărilor companiei.
Printre motivele care au dus la creşterea acestei categorii de produse, compania subliniază orientarea clienţilor către produse bazate pe ingrediente naturale şi reţete moderne, fără parabeni, dar şi condiţiile meteorologice din ultimii ani care impun o protecţie ridicată împotriva razelor tot mai puternice ale soarelui.
„Un segment tot mai mare de consumatori este interesat de produse cosmetice vegane şi ne bucură faptul că putem să satisfacem nevoile acestora, întrucât aproape 90% dintre produsele gamei pentru protecţie solară sunt vegane”, completează reprezentanta companiei.
Portofoliul include peste 120 produse împărţite în 18 game sortimentale
Compania Cosmetic Plant a fost înfiinţată în 1991 la Cluj-Napoca de către farmacista Ileana Mester. În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include peste 120 produse împărţite în 18 game sortimentale grupate în funcţie de ingredientul activ principal sau de utilizarea produsului.