web analytics
Sunteți aici

Primele autobuze electrice din România au fost introduse în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca

Compania de Transport Public (CTP), subordonată primăriei Cluj-Napoca, a pus în circulaţie primele 10 autobuze electrice produse de polonezii de la Solaris, achiziţionate cu fonduri de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei reprezintă contribuţia elveţiană.

”Astăzi, pentru prima dată în România, punem în circulație autobuze electrice, prin Programul de cooperare elvețiano-român. De aceea, în primul rând doresc să mulțumesc cetățeanului elvețian pentru suportul financiar pe care l-a acordat acestui proiect. Fără suportul contribuabilului elvețian, acest proiect nu ar fi fost pus în practică. În al doilea rând, vreau să mulțumesc cetățeanului clujean deoarece partea de cofinanțare de 15% vine de la bugetul local. Vreau să mulțumesc și Ministerului Finanțelor pentru suportul constant în implementarea acestui proiect. Nu în ultimul rând, apreciez calitatea autobuzelor oferite de constructorul acestora, firma Polaris din Polonia și dotarea lor cu tehnologie de ultimă generație.  Acest proiect este posibil pentru că România este membră a Uniunii Europene. De aceea, cred că este foarte important să subliniem de fiecare dată importanța faptului că suntem membri UE. Semnalul pe care îl dă Clujul astăzi, acest oraș care se remarcă, credem noi, prin calitatea vieții, este unul foarte clar-direcția de evoluție este spre transportul public nepoluant. Sănătatea fiecăruia dintre noi este foarte importantă. Din această perspectivă, schimbarea flotei de transport public spre una nepoluantă reprezintă o prioritate în municipiul Cluj-Napoca. Obiectivul nostru este ca după anul 2025 întreaga flotă de transport public din oraș să fie una nepoluantă” a declarat Emil Boc, primarul din Cluj-Napoca.

Primarului Emil Boc, Ambasadorului Elveției în România, Excelența Sa Dl. Urs Herren, Dl. Arkadiusz Michonski - Însărcinatul cu afaceri al Ambasadei Poloniei în România, Dl. Eleodor Mandreș - Secretar de Stat al Ministerului Finanțelor și Dl. Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca
Primarului Emil Boc, Ambasadorului Elveției în România, Excelența Sa Dl. Urs Herren, Dl. Arkadiusz Michonski – Însărcinatul cu afaceri al Ambasadei Poloniei în România, Dl. Eleodor Mandreș – Secretar de Stat al Ministerului Finanțelor și Dl. Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca

 

Cele 10 autobuze au fost livrate, după ce în luna august 2017, Primaria Municipiului Cluj-Napoca a semnat cu furnizorul SOLARIS Bus&Coach, un acord cadru pentru livrarea a 41 de autobuze electrice cu acționare complet electrică. Autobuzele vor circula pe liniile: 27, 28, 30 și 32.

”Este o bucurie să mă aflu astăzi aici la evenimentul de punere în circulație a acestor autobuze electrice. Vă spun sincer că locuitorii orașului meu natal din Elveția ar fi foarte bucuroși să aibă astfel de autobuze cu dotări atât de performante. Cel mai important scop al acestui proiect a fost reducerea consumului de energie și introducerea unui sistem de transport prietenos cu mediul”, a precizat  Dl. Urs Herren, ambsadorul Confederației Elvețiene în România.

Stația de încărcare rapidă pe timpul zilei
Stația de încărcare rapidă pe timpul zilei

 

Vehiculele au o capacitate de 78 de locuri şi o autonomie de 105 kilometri, sunt dotate cu wi-fi, camere video de supraveghere, aer condiţionat şi podea joasă pentru persoanele cu dizabilităţi. De asemenea, proiectul a presupus construirea a 3 stații de încărcare rapidă (la cele 2 capete ale liniei 30, 1 stație – Autobaza Grigorescu, 1 stație – Autobaza IRA și 1 stație – depoul de reparații str Al. Vaida Voevod) și a 11 stații de încărcare lentă (5 stații Autobaza Grigorescu, 5 stații Autobaza IRA și 1 stație depoul de reparații  str Al. Vaida Voevod).

Stația de încărcare rapidă pe timpul zilei, cu ajutorul unui sistem tip pantograf face posibilă încărcarea în 10 minute. Statia de încărcare lentă pe timpul nopții este compusă dintr-un echipament care asigură cuplarea autobuzului la rețeaua de joasă tensiune (timpul de încărcare este de  6 ore).

Pe lângă cele 11 autobuze electrice, Primăria Cluj-Napoca a depus o cerere de finanțare în valoare de 71.537.165 lei (fără TVA) pentru sustinerea transportului electric nepoluant în oras in cadrul Prioritătii de investitii 4e, Obiectivul specific 4.1 din Programul Operational Regional 2014-2020: 30 autobuze electrice, 50 troleibuze, 24 tramvaie. Valoarea totală a acestor cereri de finanțare (autobuze electrice, tramvaie si troleibuze) este de peste 100 de milioane de euro.

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW