Brandul de bere Timişoreana, cu o istorie de peste 300 de ani, a ajuns anul trecut la vânzări de 200 de milioane de euro şi o cotă de piaţă de 15% în industria berii, un sector cu o creştere de 2% în 2017 şi un consum de 82 de litri per capita.

Este pentru prima dată când reprezentanţii compa­niei Ursus Breweries, proprietarul mărcii Timişoreana, oferă informaţii legate de valoarea vânzărilor unui singur brand. Cu vânzări de 200 mil. euro, Timişoreana este cel mai vândut brand românesc din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG). La nivel local, majoritatea clasamentelor pe pieţele din sectorul FMCG sunt realizate în funcţie de afacerile realizate de companii, deşi brandurile sunt motoarele oricărui business de consum.

Piaţa locală este dominată de Ursus Breweries, urmată de Heineken România şi Bergenbier

Timişoreana este cel mai vechi brand din România, fabrica din Timişoara datând din 1718. Unitatea a fost preluată de gigantul sud-african SABMiller în 2001. Anul trecut, Ursus Breweries a intrat sub umbrela grupului japonez Asahi, într-o tranzacţie regională care s-a ridicat la 7,3 miliarde de euro în total. Piaţa locală este dominată de Ursus Breweries, urmată de Heineken România şi Bergenbier.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns