SaladBox, brandul de restaurante pus pe picioare de patru antreprenori din vestul ţării, a ajuns la 67 de unităţi în 11 ţări, printre care Ungaria, Algeria, SUA, Marea Britanie sau Italia. SaladBox a fost lansat în urmă cu şase ani, la Cluj-Napoca, după o investiţie de 20.000 de euro. La doi ani după ce a intrat pe piaţă, Salat Box a început să atragă parteneri din alte ţări pentru a deschide restaurante în franciză.
”Mai sunt câteva restaurante în curs de deschidere. Brandul SaladBox este prezent pe trei continente, iar planul este intrarea pe al patrulea continent. Însă suntem deocamdată în faza de proiect şi trebuie să vedem cum se va concretiza”, a spus Alina Covaşă, retail manager al lanţului SaladBox.
Ulterior, brandul s-a extins în sistem de franciză, astfel că mai bine de jumătate din restaurante sunt deschise de francizaţi. Anual, reţeaua SaladBox, care a pariat pe mâncarea sănătoasă într-o piaţă a fast-food-ului dominată de McDonald’s şi KFC, are vânzări de 20-30 de milioane de euro, conform celor mai recente date.
”Iniţial, cel mai greu a fost să facem oamenii care ar fi putut să investească în noi să creadă în produsul nostru. După ce am început să avem succes, proiectul a început să atragă investitori. În afara ţării am ieşit cu francize după doi ani de la lansare”, a afirmat Alina Covaşă, care adaugă faptul că sunt ţări în Europa unde este mult mai uşor să deschizi un restaurant, pentru că nu se depun atât de multe documente ca în România.
Sursa: Ziarul Financiar