web analytics
Sunteți aici

Soţii Arnella şi Cristi Nechita din Cluj fac 20 mil. euro din afaceri cu etichete autoadezive

Sunimprof Rottaprint, un business de familie înfiinţat de soţii Arnella şi Cristi Nechita Rotta în urmă cu 27 de ani, face afaceri de 20,2 de milioane de euro anual, la o marjă de profit de circa 10% printr-o tipografie flexografică axată pe producţia de etichete autoadezive. Pentru anul în curs, antreprenorii şi-au fixat un obiectiv de creştere de circa 10%, până la 22 de milioane de euro.

Sunimprof Rot­taprint deserveşte circa 800 de clienţi din FMCG, cosmetică şi în­­grijire personală, pro­­duse pentru casă şi de­ter­genţi, sănătate, in­ginerie, automotive. Dintre aceştia, marea ma­­joritate sunt din România, iar aproxi­ma­tiv 100 de clienţi sunt din Germania. Astfel, aproximativ 24 % din venituri sunt adu­se de exporturi. Compania şi-a pla­ni­ficat un buget de in­ves­­tiţii pentru inter­valul 2013-2021 de 18 mi­l. euro direc­ţio­nate spre tehnolo­gi­za­re. Din această sumă, cir­ca 4 mil. eu­ro au fost deja investite.

”Viziunea pe care am stabilit-o pentru firmă în 2013 este să triplăm cifra de afaceri până în 2021, până la 39 de milioane de euro”, a spus antreprenorul Cristi Nechita Rotta.

Pentru finanţarea investiţiilor, antreprenorii clujeni lucrează cu două bănci principale, BCR şi UniCredit, dar au accesat şi fonduri europene – spre exemplu 5 mil. euro în contextul a două proiecte de teh­nologizare şi re­ciclare. Antre­prenorii au de­pus recent şi un proiect de 2,5 mil. euro fon­duri norve­gie­ne pentru reciclare.

Potrivit reprezen­tan­ţi­lor companiei, Sunimprof Rottaprint este liderul pieţei locale de tipografie flexogra­fi­că, cu peste 33% cotă de piaţă, în contextul unei pieţe locale de auto­adezivi de circa 50 mil. euro. Compania a evoluat de la un spaţiu de producţie de 20 de metri pătraţi, trei angajaţi şi o cantitate tipărită de 12.000 de metri liniari la un spaţiu de 6.780 de metri pătraţi, 252 de angajaţi şi producţie de 117 milioane de metri liniari.

Prezenţi de 27 de ani pe piaţa locală

”Ne doream un business şi nu ştiam ce – voiam ceva care este bun pentru toată lumea <şi în condiţii de pace, şi în condiţii de război>, aşa am ajuns la concluzia că de etichete şi ambalaje e nevoie peste tot”, descrie Arnella Nechita Rotta momentul în care au decis să înfiinţeze firma, în 1991.

Sediul companiei şi centrul de producţie se află în comuna Apahida din judeţul Cluj, însă compania deţine şi patru centre logistice în România (la Bucureşti, Timişoara, Paşcani, Braşov) şi două în Europa, în Germania şi Ungaria. În 2008, compania a înfiinţat şi o şcoală de tipar flexografic, unde se califică noii angajaţii companiei.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW