Sunimprof Rottaprint, un business de familie înfiinţat de soţii Arnella şi Cristi Nechita Rotta în urmă cu 27 de ani, face afaceri de 20,2 de milioane de euro anual, la o marjă de profit de circa 10% printr-o tipografie flexografică axată pe producţia de etichete autoadezive. Pentru anul în curs, antreprenorii şi-au fixat un obiectiv de creştere de circa 10%, până la 22 de milioane de euro.
Sunimprof Rottaprint deserveşte circa 800 de clienţi din FMCG, cosmetică şi îngrijire personală, produse pentru casă şi detergenţi, sănătate, inginerie, automotive. Dintre aceştia, marea majoritate sunt din România, iar aproximativ 100 de clienţi sunt din Germania. Astfel, aproximativ 24 % din venituri sunt aduse de exporturi. Compania şi-a planificat un buget de investiţii pentru intervalul 2013-2021 de 18 mil. euro direcţionate spre tehnologizare. Din această sumă, circa 4 mil. euro au fost deja investite.
”Viziunea pe care am stabilit-o pentru firmă în 2013 este să triplăm cifra de afaceri până în 2021, până la 39 de milioane de euro”, a spus antreprenorul Cristi Nechita Rotta.
Pentru finanţarea investiţiilor, antreprenorii clujeni lucrează cu două bănci principale, BCR şi UniCredit, dar au accesat şi fonduri europene – spre exemplu 5 mil. euro în contextul a două proiecte de tehnologizare şi reciclare. Antreprenorii au depus recent şi un proiect de 2,5 mil. euro fonduri norvegiene pentru reciclare.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Sunimprof Rottaprint este liderul pieţei locale de tipografie flexografică, cu peste 33% cotă de piaţă, în contextul unei pieţe locale de autoadezivi de circa 50 mil. euro. Compania a evoluat de la un spaţiu de producţie de 20 de metri pătraţi, trei angajaţi şi o cantitate tipărită de 12.000 de metri liniari la un spaţiu de 6.780 de metri pătraţi, 252 de angajaţi şi producţie de 117 milioane de metri liniari.
Prezenţi de 27 de ani pe piaţa locală
”Ne doream un business şi nu ştiam ce – voiam ceva care este bun pentru toată lumea <şi în condiţii de pace, şi în condiţii de război>, aşa am ajuns la concluzia că de etichete şi ambalaje e nevoie peste tot”, descrie Arnella Nechita Rotta momentul în care au decis să înfiinţeze firma, în 1991.
Sediul companiei şi centrul de producţie se află în comuna Apahida din judeţul Cluj, însă compania deţine şi patru centre logistice în România (la Bucureşti, Timişoara, Paşcani, Braşov) şi două în Europa, în Germania şi Ungaria. În 2008, compania a înfiinţat şi o şcoală de tipar flexografic, unde se califică noii angajaţii companiei.
Sursa: Ziarul Financiar