Retailerul Kaufland a lansat ”Raftul Românesc”, o zonă special amenajată în magazine unde sunt expuse separat produsele din carne de porc românească, pentru a încuraja clienţii să aleagă produse autohtone şi a susţine în acest mod economia locală.
”Raftul Românesc” face parte din primul program naţional pentru carne românească, iniţiat de Kaufland, care ajunge astfel la peste 800 de porci preluaţi în fiecare zi, pentru a aproviziona magazinele din întreaga ţară cu carne de porc de provenienţă locală. Astfel, retailerul ajunge în acest an la peste 200.000 de porci preluaţi pe an, obiectivul asumat pentru 2020 fiind de 300.000 de porci preluaţi pe an.
”Raftul Românesc este singurul raion de pe piaţă dedicat exclusiv produselor locale şi oferă un sortiment extins de 25 de produse din porc din România. Raftul Românesc va fi disponibil până la finalul lunii aprilie în toate cele 119 hipermarketuri din reţea”, au precizat reprezentanţii magazinului.
În prezent, 60% din carnea de porc din vitrinele Kaufland este românească, compania reuşind prin acest program să reducă importurile, iar prin program, Kaufland oferă fermierilor români garanţia preluării integrale a porcilor crescuţi în ţara noastră, precum şi sprijin pentru dezvoltare şi consiliere.
”Misiunea noastră prin acest program este să dezvoltăm, în mod durabil, agricultura naţională şi bunăstarea animalelor în lanţul de aprovizionare şi să stimulăm creşterea producţiei interne de carne de porc. Este un model care sperăm să inspire, fiindcă ne arată că se poate să găsim la raft produse de la fermierii români la cele mai înalte standarde de calitate”, a declarat Valer Hancaş, director Comunicare şi Corporate Affairs, Kaufland România.
Din noiembrie 2017 şi până la implementarea ”Raftului Românesc” în magazine, Cooperativa Agricolă Ţara Mea, principalul partener al companiei din acest program, a înregistrat o creştere a businessului pentru carnea de porc de peste 45%, reunind circa 100 de fermieri mici şi mijlocii pentru această categorie.
Programul pentru mai multă carne românească la raft, implementat în magazine în cadrul ”Raftului Românesc”, a fost inaugurat în 2017 de Kaufland România, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă ”Ţara Mea”, alături de Comisia pentru Agricultură, Silvicultură şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, ca o soluţie la faptul că în România 50% din carnea de porc din comerţ provenea din alte ţări şi pentru a susţine dezvoltarea agriculturii locale.
Kaufland are o reţea de 119 magazine în România
Kaufland a introdus prin program un standard de calitate a produsului românesc: carnea respectă criterii superioare de calitate, care includ aspecte legate de tranşare, greutate, standarde microbiologice şi de ambalare. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 ţări şi o reţea de 119 magazine în România. În 2017, Kaufland România a primit pentru a doua oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanţul de magazine cu cel mai bun raport calitate/preţ de pe piaţa locală.