Primăria Cluj-Napoca simplifică accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerințele legale în vigoare, primăria Cluj-Napoc a stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa instituției, cu ajutorul funcționarului public virtual ”Antonia”.
Primul funcţionar public virtual din România, Antonia, şi-a început, miercuri, activitatea în primăria Cluj-Napoca, scurtând cu 40% timpul circuitului actelor în instituţie, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la şefii de servicii sau birouri.
”Primăria Cluj-Napoca continuă procesul de digitalizare a procedurilor din administraţia publică locală. Simplificăm accesul clujenilor la serviciile administraţiei publice locale, cu ajutorul tehnologiei, noul sistem având rolul de a diminua birocraţia, de a câştiga timp pentru cetăţean şi de a reduce costurilor administrative. Am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetăţenii le pot adresa online primăriei, fără să mai vină la ghişeele instituţiei. Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% timpul circuitului actelor în instituţie, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la şefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării şi pregătirea răspunsului către cetăţean”, a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Potrivit acestuia, cererile se pot depune de clujeni, în continuare, la ghişeele primăriei, dar şi de acasă, online, şi se pot ataşa documente, iar, instant, Antonia va da un număr de înregistrare, va trimite cererea direct la funcţionarul public care are obligaţia de a răspunde. Cetăţeanul poate urmări modul de soluţionare a cererii direct pe site-ul primăriei. Se reduce, astfel, termenul de procesare a răspunsului primăriei sub 20 de zile, faţă de 30 de zile cât e acum.
Cetăţenii vor avea posibilitatea de a interacţiona în mod direct cu robotul Antonia
Printre documentele care pot fi trimise online se numără cererile de informaţii de interes public conform Legii nr. 544/ 2001, cerere anunţ licitaţie, anunţ de mediu, eliberare copii documente din arhivă, actualizare bază de date asociaţii de proprietari, eliberarea unor adeverinţe, aviz siguranţa circulaţiei, cerere de loc de vânzare în piaţă, cerere de organizare evenimente, cerere de eliberare abonamente parcare. În perioada următoare va urma etapa a doua de dezvoltare a Antoniei, sub forma unui robot, cu care cetăţenii vor avea posibilitatea de a interacţiona în mod direct.