Raul Ciurtin, 45 de ani, antre­prenorul care a dez­vol­tat producătorul de lactate Albalact până la poziţia de lider de piaţă, face un nou pariu în industria alimentară mizând o parte din banii încasaţi din vânzarea Albalact pe dezvoltarea companiei Prefera Foods din Alba şi a brandului Capricii şi Delicii.

”În ultimul an, am restructurat portofoliul Prefera Foods şi l-am redefinit. Am decis să investim în capacităţi de producţie şi să facem în fiecare categorie în care activăm produse bune, fără E-uri şi fără conservanţi. A fost mult mai greu decât am crezut, dar asta m-a motivat să găsesc soluţii. Astfel, în toamna anului trecut am început campanii in-store şi am văzut că există o reacţie pozitivă la produsele noastre”, a spus Raul Ciurtin.

Businessul Prefera Foods a luat naştere în urmă cu aproximativ 10 ani fiind unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa conservelor. Compania deţine o fabrică în Oiejdea (judeţul Alba), gard în gard cu celălalt business dezvoltat de antreprenorul Raul Ciurtin, Albalact. Ciurtin a vândut Albalact în 2016 gigantului francez Lactalis, într-o tranzacţie care evalua compania la 70 de milioane de euro.

În 2017, Ciurtin, prin intermediul Prefera Foods a preluat fabrica Salconserv din Mediaş, retehnologizată cu fonduri euro­pene, dar care intrase în lichidare. Aici, businessul deţinut de Raul Ciurtin va realiza produse din categoria ready-meal sub brandul Capricii şi Delicii, o nouă categorie din industria alimentară pe care va intra producătorul.

”Retailerii sunt foarte interesaţi de mâncare fresh şi ar dori să dezvolte această categorie. Acesta este unul dintre motivele pentru care am achiziţionat fabrica Salconserv din Mediaş, care era în lichidare, deşi acolo au fost făcute investiţii mari în capacitatea de producţie. În fabrica din Mediaş investim în dezvoltarea de produse din categoria ready meal”, a explicat Raul Ciurtin. Practic, portofoliul Capricii şi Delicii se va extinde cu produse precum ciorbe sau mâncăruri tradiţionale.

Intrarea pe acest segment, dar şi creşterea notorietăţii brandului Capricii şi Delicii pe categoria de conserve ca urmare a investiţiilor mai mari în marketing şi comunicare vor aduce vânzări mai mari cu peste 60% în acest an pentru grupul deţinut de Raul Ciurtin.

În total, în cadrul celor două companii Salconserv şi Prefera Foods lucrează circa 250 de oameni. Departamentul de marketing este condus de Celina Condorovici, fostul brand manager al producătorului de lactate Albalact. Celina Condorovici este unul dintre oamenii care au contribuit la creşterea brandului Zuzu, ajuns liderul pieţei de lapte.

”Pentru anul acesta, ne-am bugetat o creştere de peste 60% a vânzărilor faţă de anul trecut. În 2017 am avut o cifră de afaceri de 8,3 milioane de euro în condiţiile în care a fost un an de sacrificiu în care am făcut investitii, achiziţii de active, am investit în oameni. Din punct de vedere al profitabilităţii, a fost un an mai dificil din cauza costurilor mai mari, dar anul acesta sperăm să fim pe plus. În total, am făcut investiţii de circa 8 milioane de euro”, a mai spus Raul Ciurtin. El povesteşte că primele trei luni din acest an arată foarte bine pentru companie. Prefera Foods concurează pe piaţa de conserve cu jucători precum Scandia Sibiu, Mandy Foods sau cu Orkla Foods (pate Ardealul).

Lactalis a cumpărat Albalact cu peste 340 de milioane de lei

Raul Ciurtin este cunoscut în principal pentru businessul Albalact. În 2016, gigantul francez Lactalis a pus pe masă peste 340 de milioane de lei pentru achiziţia Albalact. Raul Ciurtin deţinea împreună cu soţia lui, direct şi indirect, 41% din acţiuni. Cei doi antreprenori au construit în mai bine de un deceniu cea mai mare afacere antreprenorială din industria laptelui, care a ajuns lider de piaţă cu afaceri de peste 100 de milioane de euro. În prezent, Ciurtin, medic de profesie controlează producătorul din industria alimentară Prefera Foods, dar are şi o serie de parteneriate în zona de investiţii imobiliare în Bucureşti şi Cluj-Napoca.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns