Adrian Muntean şi Ciprian Hanea au intrat anul trecut în lumea antreprenoriatului şi au investit într-o fabrică de bere artizanală în Sibiu, sub marca Urban Brewery. Capacitatea anuală de producţie este de aproximativ 80.000 de litri, care poate fi extinsă în anii următori până la apro­ximativ 120.000 de litri.

”Sibiu este oraşul nostru natal, situat în centrul ţării, un loc ce atrage de la an la an tot mai mulţi turişti şi de unde este mai facil de distribuit în alte oraşe mari. Vedem un potenţial semnificativ în segmentul berilor artizanale şi credem că este loc pentru cel puţin un producător de bere artizanală în fiecare oraş major din România”, a spus Adrian Muntean, co-proprietar al Urban Brewery SRL.

Sibianul are o experienţă de aproape 20 de ani în companii multi­naţionale si locale, iniţial în sectorul de consultanţă şi audit, apoi în industria automotive. Ulterior a lucrat pentru un fond de private equity, în echipa managerială a unor companii achiziţio­nate de acesta şi în cele din urmă în cadrul unui grup de com­panii din industria farmaceutică şi a ser­vi­ciilor medicale. Pe de altă parte, Ciprian Hanea este un profesionist din do­­meniul financiar şi managerial, cu o ex­perienţă de 19 ani în companii multi­naţionale, cu precădere în industria automotive.

Sub brandul Urban Brewery sunt disponibile IPA, o bere blondă de tip ale (6% alcool), Märzen, o bere germană de tip lager (5,5% alcool) şi Dubbel, o bere belgiană de tip ale (6% alcool) – toate nepasteurizate şi nefiltrate, obţinute numai din ingrediente naturale. Berile sunt disponibile în ambalaje de 500 ml şi 330 ml.

Urban Brewery dispune de propriul laborator unde se lucrează la dezvoltarea celui de-al patrulea brand. Berile vor fi pre­zente pentru început în locuri din Sibiu, Timişoara, Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov şi alte câteva oraşe mari din ţară.

Anul trecut consumul de bere în România a stagnat la 15,8 milioane de hectolitri

Conceptul de bere artizanală a apărut în România acum câţiva ani, atunci când branduri precum Zăganu, Nemţeana, Ground Zero, Cazino, Gaura Neagră, Capra Noastră sau Sikaru şi-au încercat norocul în lumea berilor speciale. Anul trecut consumul de bere în România a stagnat la 15,8 milioane de hectolitri, adică 80 de litri per capita. Industria berii este singura piaţă de dimensiuni mari din sectorul bunurilor de larg consum unde importurile nu au reuşit să ajungă nici la 5%.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns