Xiaomi, unul dintre cei mai mari producători mondiali de gadget-uri și produse electronice, a deschis la Sibiu, pe strada Tribunei, Nr. 3, primul magazin fizic din țară. Magazinul comercializează exclusiv produse cunoscutului brand din China, de la telefoane mobile și gadget-uri, la boxe, căști și accesorii.

Pentru clienții care nu doresc să se deplaseze în locația magazinului, Xiaomi va lansa  în data de 20 martie site-ul xiaomiromania.com.ro Brandul chinezesc de telefoane mobile este comercializat in acest moment de cativa retaileri online de pe plan local, printre care si eMag, insa povestea din spatele brandului este cu atat mai interesanta cu cat Xiaomi detine deja suprematia pe piata chineza de telefoane si este in topul celor mai mari vendori la nivel global.

Povestea Xiaomi a inceput (oficial) in primavara anului 2010, deci practic in urma cu aproximativ opt ani, fiind mai mult o ”ambitie” a antreprenorului de origine chineza Lei Jun si a altor sapte parteneri de a crea un brand accesibil, care sa deserveasca mai mult local decat global.

In luna august a lui 2010, Xiaomi a lansat prima interfata bazata pe sistemul de operare Android al Google – MIUI, pentru ca un an mai tarziu, compania sa lanseze pe piata modelul Xiaomi Mi1, un smartphone care a reusit ca in primele 30 de ore de la lansare sa primeasca nu mai putin de 300.000 de precomenzi. Intrucat telefonul s-a bazat pe un succes neasteptat, Xiaomi a reusit sa incheie un parteneriat cu operatorul de telefonie China Unicom, prin intermediul caruia modelul lansat era oferit la un pret foarte convenabil la un contract pe doi sau trei ani.

Tot un an mai tarziu, in august 2012, Xiaomi anunta modelul Mi2, telefon echipat cu un procesor performant cu patru nuclee, cu 2 GB RAM si o placa grafica performanta, grupul anuntand ca a reusit ca intr-un an sa vanda nu mai putin de 10 milioane de unitati. Dupa succesul Mi2, in septembrie 2013, Xiaomi a lansat Mi3, un nou telefon varf de gama care a reusit sa duca grupul chinez pe pozitia a cincea a celor mai mari producatori de telefoane din China, cu peste 18 milioane de terminale vandute. Tot in 2013 compania a anuntat planurile de a-si deschide si primul magazin fizic in Beijing si astfel a inceput intensificarea vanzarilor si a brandului pe piata asiatica.

In 2014 compania Xiaomi si-a anuntat planurile de a-si extinde prezenta si in regiune deschizand birouri si in Singapore si astfel anul a coincis si cu extinderea la nivel global, brandul reusind sa se impuna pe mai multe piete aflate in plina dezvoltare pe zona de consum. Si tot in 2014 compania a lansat si prima tableta sub brand propriu.

Pe segmentul smartphone-urilor, Xiaomi a adoptat o strategie care s-a dovedit castigatoare. Spre deosebire de rivalii de la Samsung sau Apple, Lei Jun, CEO-ul Xioami, sustine ca grupul face eforturi ca pretul de vanzare al telefoanelor sa fie apropiat de cel de productie, astfel ca marjele de profit au fost reduse in detrimentul volumelor.

Sursa Foto: Facebook Xiaomi Romania

Articole similare

Lasă un răspuns