Fabrica de lactate Milkcom din judeţul Covasna, deţinută de antreprenorii Adrian Broanar şi Paul Bogdan Costaru, a produs şi vândut anul trecut 3.000 de tone de caşcaval, brânzeturi, smântână şi lapte, ajungând la vânzări totale de peste 3,4 mil. euro.
”Am o avut o creştere de 10% a cifrei de afaceri în 2017, cel puţin atât era în noiembrie 2017, faţă de anul precedent, datorită creşterii producţiei. Marja de profit nu va fi însă mai mare. Laptele – materia primă – s-a scumpit cu 15-20% din vara anului 2016 până în vara anului 2017. Ne-a afectat şi scumpirea curentului, a combustibilului, diferenţele de curs valutar şi bulversarea fiscală” a spus Adrian Broanar, unul dintre cei doi acţionari români ai fabricii de lactate Producţie Milkcom din judeţul Covasna.
Produsele fabricate de Milkcom ajung, atât sub brand propriu, cât şi marcă privată magazin, în Kaufland, Metro, Selgros, în fostele magazine Billa, dar şi în comerţul tradiţional, prin distribuitori, în circa 100 de magazine mici, laboratoare de patiserie şi cofertării din Braşov, Bucureşti şi Buzău.
Piaţa produselor lactate ajunge la 1 miliard de euro anual
Compania Producţie Milkcom a fost înfiinţată în 1993 şi este deţinută, în proporţii egale, de antreprenorii români Adrian Broanar şi Paul Bogdan Costaru, potrivit reprezentaţilor companiei. Piaţa produselor lactate se ridică la circa un miliard de euro anual. Principalii competitori ai companiei Producţie Milkcom sunt procesatorii de lacatate Albalact, Danone, Hochland şi alţii.
Sursa: Ziarul Financiar