Producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu Optimedia din Oradea, controlat de antreprenorii români Marius şi Simona Pantiş, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 23 mil. euro, mai mult cu 22% faţă de anul anterior, datorită, în principal, creşterii activităţii com­paniei la export. În prezent, aproxi­mativ două treimi din producţia companiei din Oradea merg la export. Oficialii Opti­media au spus că în 2017 s-a simţit o revigorare şi pe piaţa locală de PVC şi alu­miniu.

”Datorită investiţiilor în auto­matizarea procesului tehnologic, productivitatea în compania noastră a crescut cu 30%. În domeniul nostru de activitate dinamica este foarte mare, iar oportunităţile pe pieţele externe ne obligă să modificăm din mers planurile şi bugetele de investiţii. Este impor­tantă creşterea producţiei, dar mult mai importantă este sănătatea şi siguranţa companiei”, a spus Marius Ioan Pantiş, general manager al Optimedia.

Marius Ioan Pantiş, general manager Optimedia
Marius Ioan Pantiş, general manager Optimedia

Compania are peste 160 de clienţi şi parteneri de afaceri la export, în ţări precum Franţa, Italia, Belgia, Austria, Germania, Spania, Suedia, Norvegia, Irlanda, Japonia, Canada sau SUA, potrivit informaţiilor de pe site-ul Optimedia. Printre furnizorii companiei din Oradea se află Veka, Profine, Saint-Gobain, Winkhaus, Maco, Alu­mil, Cortizo, Schuco şi Reyners.

Produsele companiei nu sunt vândute direct clientului final, Optimedia colaborând cu diverşi parteneri, care asigură vânzarea finală şi montajul. La finalul anului trecut, compania dispunea la Oradea de un spaţiu de producţie de 17.400 mp, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.

Optimedia a bugetat pentru acest an un program de investiţii de 4,2 milioane de euro, în care este inclus şi un proiect european de 2 mil. euro (din care 1 mil. euro reprezintă finan­ţarea neram­bursabilă din fonduri europene), pentru achiziţionarea unei linii automate de producere a unităţilor de geam termoizolant, un cuptor de securizare a sticlei şi un utilaj de prelucrare şi şlefuire automată a sticlei.

Tot în bugetul din acest an este inclus şi un proiect pentru secţia de poducţie a ferestrelor din aluminiu, un centru automat de prelucrare şi debitare a profilurilor din aluminiu, dar şi construcţia unor hale de producţie cu suprafaţa de 4.000 mp.

Prezenţi de 24 de ani de piaţă

Optimedia a fost înfiinţată în anul 1994, la Oradea, cu principal domeniu de activitate fabricarea articolelor din material plastic pentru construcţii. Dacă la început compania se ocupa doar de comercializarea produselor din tâmplărie PVC cu geam termoizolator, treptat Optimedia a trecut la producţia acestui tip de tâmplărie, dar şi a tâmplăriei din aluminiu.

Acţionarii Optimedia sunt Marius Ioan Pantiş şi soţia acestuia, Otilia Simona Pantiş. Compania a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 83,7 mil. lei (18,6 mil. euro) şi cu un profit net de aproximativ 6,9 mil. lei (1,5 mil. euro), potrivit site-ului Ministerului Finanţelor. Alături de Optimedia, printre producătorii români care exportă în prezent ferestre şi uşi se numără Electric Plus (cu brandul Barrier) din Bacău, Casa Noastră (QFort) din Craiova sau PVC Izotec Group, din judeţul Neamţ.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns