Banca Transilvania (BT) a intrat în topul celor mai valoroase branduri bancare din lume, Brand Finance Banking 500, realizat de Brand Finance, ocupând în acest an locul 486.
Primele două locuri din clasamentul mondial sunt ocupate de insituţii din China, respectiv ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) si China Construction Bank, iar pe trei se află Wells Fargo din Statele Unite. Primele zece poziţii în top sunt practic împărţite de bănci din SUA şi China, singura excepţie fiind HSBC din MArea Britanie, pe locul 9, potrivit topului publicat de revista The Banker. SUA continua sa fie cel mai bine reprezentat in acest top 2018, cu 76 de banci.
România a mai fost prezentă în top 500 şi prin intermediul BRD, din 2012 până în 2014, când brandul românesc s-a aflat pe poziţia 487, cu o valoare a brandului de 154 milioane dolari şi un rating A+. În clasamentul aferent anului 2018, dintre băncile prezente şi pe piaţa din România, ING este pe locul 26, Societe General pe 33, Erste Group este pe locul 100 în top 500, iar Unicredit pe 115.
BT a fost lansata in 1994 la Cluj-Napoca
Brand Finance evalueaza in fiecare an cele mai valoroase branduri bancare, analiza din care rezulta clasamentul Brand Finance Banking 500 si publicat de The Banker. Brandul Banca Transilvania a fost lansat in 1994, in Cluj-Napoca.