Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător român de cosmetice, a acoperit în ultimii ani cele mai importante segmente de piaţă, de la produse pentru bărbaţi la dermatocosmetice şi de la segmentul de lux la cel de protecţie solară. Compania produce anual 27 de milioane de produse cosmetice şi exportă pe 30 de pieţe externe.
Farmec, o companie cu o istorie de câteva decenii, are în portofoliu branduri precum Gerovital şi Farmec, ambele pe segmentul de cosmetică şi îngrijire. Pe cel al produselor de curăţenie sunt active Nufărul şi Triumf. Deşi are o istorie de 72 de ani, compania a redevenit activă în special în ultimul deceniu, după ce a pariat puternic pe lansări de produse noi şi pe extinderea ariilor de producţie. Anual, compania îşi extinde portofoliul cu circa 100 de produse noi.
Per total, Farmec Cluj-Napoca realizează anual 27 de milioane de produse. Mai mult, compania a devenit tot mai vizibilă şi datorită faptului că a început să deschidă magazine de brand – magazine proprii în România şi operate în franciză în afara ţării. În total, produsele Farmec Cluj-Napoca ajung pe 30 de pieţe externe.
La sfârşitul anului 2017, reţeaua de magazine de brand deţinută de Farmec cuprindea opt unităţi Farmec, amplasate în Cluj-Napoca, Arad, Braşov, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara şi 13 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, Bucureşti (3 magazine), Constanţa, Timişoara, Craiova, Ploieşti, Suceava, Iaşi, Piatra-Neamţ, Galaţi şi Râmnicu Vâlcea. Acestora li se adaugă cele în franciză. Mai mult, acestora li se adaugă şi magazinul online.
Afaceri de 44 mil. euro
Farmec Cluj-Napoca a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 196,8 milioane de lei (43,8 milioane de euro), o creştere cu 14% faţă de cifra de afaceri realizată în anul 2015. Compania a reuşit an de an să crească, indiferent de contextul economic. Cea mai recentă mutare a companiei este pătrunderea pe segmentul de machiaj.
Sursa: Ziarul Financiar