Orădenii Răzvan Paută şi Andrea Revesz au pus pe picioare o afacere cu produse de îngrijire personală, care le aduce venituri anuale de aproximativ 20.000 de euro. Cei doi antreprenori din Oradea vor să aplice pentru o finanţare cu fonduri europene în valoare de 100.000 de euro, pentru a dezvolta businessul cu produse de îngrijire personală sub brandul Endea.

”Vrem să accesăm fonduri UE pentru a realiza un laborator mai mare, investiţie care se va ridica la circa 100.000 de euro. Este vorba de un program pe fonduri rurale unde aportul din partea noastră va fi de 10% din investiţia de 100.000 de euro”, a spus Răzvan Paută, cofondator al brandului Endea.

În prezent, cei doi îşi desfăşoară activitatea într-un atelier de 25-30 de metri pătraţi, unde realizează producţia de săpunuri, preluarea comenzilor, dar şi depozitarea acestora. În medie, pe site-ul endea.ro se înregistrează 100 de comenzi pe lună. Brandul Endea produce săpun, produse pentru îngrijirea tenului şi a corpului, produse pentru păr, dar şi produse pentru copii. Un săpun costă între 10 şi 18 lei, conform site-ului companiei.

Cei doi antreprenori au început să producă săpun în anul 2011, iar în paralel lucrau amândoi în companii multinaţionale. Antreprenorii spun că cele mai mari probleme cu care s-au confruntat la început au fost procurarea ingredientelor necesare. În prezent, ei cumpără mai mult de jumătate din ingrediente din Germania, dar încă se confruntă cu dificultăţi când vine vorba de ambalajul produselor.

Afaceri de 90.000 de lei în 2017

”Întâlnim mari probleme atunci când vrem să realizăm un ambalaj mai special, pentru că tipografiile nu ştiu să îşi folosească maşinăriile. Nu reuşim să facem un ambalaj flexibil, iar de ambalaje eco nici nu poate fi vorba”, a mai spus Răzvan Paută.

Businessul este operat prin firma Andrea Revesz PFA, care a realizat afaceri de 90.000 de lei în 2017, iar pentru anul acesta aşteaptă afaceri cu 10%, până la 100.000 de lei. În ceea ce priveşte planurile de viitor, cei doi se gândesc să angajeze o persoană care să îi ajute şi să lanseze un nou site pentru a putea să comercializeze produsele şi în afara României, în Europa, SUA, Canada şi Australia.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns